BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

FachPack: gyártás és logisztika

Kibővült a FachPack, Közép-Európa egyik legjelentősebb csomagolási szakvására. Nürnbergben az idén október 8-10. között a csomagolóanyag-gyártás mellett PrintPack 2003 néven a csomagolásnyomtatás, LogIntern 2003 néven pedig a belső logisztika vállalatai is kiállítanak a kelet-bajorországi vásárközpontban.

A vásártrió ezer kiállító céget vonz az idén, és a szervezők több mint 27 000 látogatóra számítanak. A növekvő érdeklődés oka, hogy a kibővült szakvásár a csomagolás gyártásától a nyomtatáson át a vállalaton belüli logisztikáig lefedi a teljes folyamatot.

A nürnbergi rendezvény tükrözi az európai csomagolási piac változásait. A múltban leginkább a kisebb, nemzeti gyártók uralták a piacot, s többnyire a felhasználó üzemek közelében telepedtek le, hogy kihasználják az alacsony szállítási költségekből származó előnyöket. A felhasználó vállalatok koncentrációját azonban követték a csomagolóanyag-gyártók is. Olyan konszernekbe tömörülnek, amelyek szerte Európában rendelkeznek gyártóüzemekkel, értékesítésüket pedig Európát átfogó kínálatra alapozzák.

Ugyancsak hatással van az ágazat fejlődésére a jogszabályi keretek változása. Így például Németországban, az eldobható italcsomagolásokra betétdíjat vezettek be, ami tükrözi, hogy az európai csomagolóiparra is hat a világpiac egységesedése, az egyre erősebb koncentráció.

Európában 20 ezer vállalat gyárt csomagolóanyagot, amelynek értéke 85 milliárd eurót ért el tavaly. A csomagolóanyagok legfontosabb vásárlója az élelmiszeripar, majd a gyógyszer- és kozmetikai ipar következik. A nyugat-európai csomagolási piac évente átlagosan 4 százalékkal növekedett 1996 és 2002 között. A legfontosabb csomagolási piac továbbra is Németország, megelőzve Francia- és Olaszországot. A gyártók között Németország áll az élen: a német csomagológép-gyártók forgalma 1998 és 2002 között 3,1 milliárdról 4 milliárd euróra emelkedett.

A növekedés motorja az export: 2002-ben mintegy 80 százalékos exporthányad mellett a kivitel értéke elérte a 3,2 milliárd eurót, ennek mintegy felét Európán kívüli országokba szállították. Németország 31 százalékkal részesül a világ csomagológép-exportjából.

Az áruk csomagolása egyre nagyobb szerepet játszik a fogyasztók befolyásolásában. Napjainkban divatba jöttek a kényelmi termékek, amelyekkel könynyebb a bevásárlás vagy a termékek fogyasztása.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.