Mint Molnár László, a Lurdy csoport vezérigazgatója mondta, eddig is és a jövőben is a nagybérlőkre, ezen belül is az úgynevezett mágnesbérlőkre kívánnak támaszkodni. Emellett új szolgáltatásokkal is bővült, illetve bővül rövidesen a komplexum, amely várhatóan újabb vásárlóközönséget is vonz. A fővárosi irodapiacon, bár stagnálás volt az elmúlt években, jó árpolitikával a cégnek sikerült új bérlőket találni. Az irodaház-kihasználtságuk 90 százalék feletti, míg az üzletközpont esetében ugyanez meghaladja a 70 százalékot.
Az elmúlt öt év eredményei megmutatták, hogy jó döntés volt a Lurdy Ház megnyitása, pedig abban az időben ez a fajta létesítmény már nem volt újdonság a piacon. A hely megválasztása azonban döntőnek bizonyult, s az akkori bátor döntést igazolta az idő, s hosszú távon még jövedelmezőbb lehet a ház üzemeltetése. Igaz, a kezdetekkor még több zökkenő is nehezítette a látogatottság beindulását, hiszen az ígéretek ellenére nem indult be a megadott időre az 1-es villamos, ami érezhető volt a látogatottságban. Ám amikor elkészült ez a nyomvonal, és megkezdte a közlekedést a villamos, ezt rövidesen lehetett érezni a ház látogatottságában - foglalta össze a kezdeteket Molnár László.
Jelentősnek minősíthető az úgynevezett mágnesbérlők szerepe a Lurdy Ház életében, hiszen az olyan nagy cégek, mint például a Hollywood Multiplex mozi, a Herta, a Humanic, az Alexandra könyvesbolt vagy éppen a McDonald's behozták saját vásárlóközönségüket, akik aztán más bérlők számára is vásárlókká váltak. Ugyanakkor három, szintén fontos mágnesbérlő kiesése miatt a háznak 8800 négyzetméter területet kellett ismét bérbe adnia, s ez a munka sikerült anélkül, hogy a bérelt terület akkoriban 80 százalék alá esett volna.
Jelentős lépés volt a ház életében az, hogy a Belügyminisztérium itt nyitotta meg első állandó okmányirodáját. Ez fontos lépés, hiszen sokan jönnek ügyet intézni, s a várakozás alatt megismerkednek a ház szolgáltatásaival. Az első tapasztalatok nagyon kedvezőek. Napokon belül megnyílik a földhivatal fővárosi és Pest megyei kirendeltsége is, amitől hasonlóan kedvező eredményeket várnak, mint amit az okmányiroda esetében tapasztaltak. A szolgáltatások körét bővíti rövidesen egy gyógyszertár is. Az üzemeltető ennek megnyitásáért már évek óta harcolt, s e munka most hoz eredményt.
Az utóbbi években némiképp módosult a bérlők összetétele a 31 500 négyzetméter alapterületű bevásárlóközpontban. A törekvés az, hogy kevesebb kisebb üzlet és több nagyobb alapterületű egység legyen, s a bérlői kört is inkább a nagyobb cégek irányába kívánják módosítani. A legkisebb üzletek alapterülete most is, mint nyitáskor, 6-10 négyzetméter közötti, míg a legnagyobb egység alapterülete közel a felére csökkent. Most a legnagyobb helyen - 3300 négyzetméteren - a mozi üzemel, míg ez az üzletek esetében 1700 négyzetméter. Az üzletközpont kihasználtsága meghaladja a 70 százalékot. Bár telített a fővárosi irodapiac, a Lurdy Háznak az utóbbi években több nagy partnert is sikerült megnyernie, s így a 24 500 négyzetméter nettó alapterületű irodaház több mint 90 százalékát kiadták.
A társaság árpolitikájára a visszafogottság jellemző, hiszen áraikat gyakorlatilag öt éve nem emelték még az infláció mértékével sem. Az árpolitika fontos eleme a kedvezmények rendszere, amit az egyes bérlők akár az év nyolc hónapjában is megkaphatnak. Így létezik a szezonális engedmény, a születésnapi kedvezmény, amit minden évben megadnak, s egyes rendkívüli alkalmakkor az árakban is kedveznek partnereiknek.
A Lurdy csoport - amelynek tulajdonosa Rudolf Walther - három cégből áll. Elsőként 1994-ben alakult meg 1,5 milliárd forint jegyzett tőkével a Lurdy Beruházási és Kereskedelmi Kft., amely kezeli és fejleszti a teljes vagyont. Ennek van két üzemeltető vállalkozása, a Lurdy Ház Bevásárlóközpont és Irodacentrum Kft., amely cég a bérelhető ingatlanvagyonért felel. Így e cég foglalkozik a soroksári és az albertfalvai logisztikai központok hasznosításával is. A Lurdy Szállodaüzemeltető és Raktározási Kft. pedig a társaság tulajdonában lévő két budapesti háromcsillagos hotel üzemeltetéséért felel. A cégcsoportra egyébként jellemző - s ezt fontosnak tartotta Molnár László kiemelni - az elmúlt években nyereségét viszszaforgatta magyarországi fejlesztésekbe.
A Lurdy Ház bevásárlóközpontjában a társaság évek óta gondoskodik a látogatók szórakoztatásáról. Így nyitástól minden szombaton matinét szerveznek a gyerekeknek, ami már egész Budapesten ismert és kedvelt. Ekkor a színpadon színészek élő műsorral szórakoztatják a kicsiket és a szülőket. Fontos a Lurdy Galéria is, ahol kortárs művészek alkotásait mutatják be, amelyeket meg is lehet vásárolni. Ebben az esetben a társaság a kerülettel és az ott működő intézménnyel kíván egyre szorosabban együttműködni. n
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.