Jelentős javulást vár 2004-ban a világ legnagyobb média- és internetszolgáltató vállalata, az America Online (AOL). A társaság a következő hetekben módosítja nevét, így Time Warnerként működik majd tovább.
A tavaly 9,1 milliárd dolláros forgalmat lebonyolító társaság egyik menedzsere a Goldman Sachs tegnap megrendezett elemzői konferenciáján elmondta: várakozásaik szerint három év után, jövőre ismét emelkednek a hirdetési bevételeik. A társaságra ez már csak azért is ráfér, mert például az AOL európai üzlete tavaly 600 millió dolláros veszteséget termelt, az idén pedig talán nullszaldós lehet.
Az AOL-nak 25 millió előfizetője van az USA-ban, az előző év hasonló időszakához képest 1,2 százalékkal kevesebb. A cég Európában 6,2 millió előfizetőt számlál. Elemzők ugyanakkor úgy vélik, a társaság gazdasági problémái nem oldódnak meg a névváltoztatással sem. Ismeretes: a Time Warner Inc.-t még 2001-ben 112 milliárd dollárért vette meg az AOL, és az új cég neve AOL Time Warner lett. Az előző évben 41 milliárd dolláros forgalmat lebonyolító és összesen 91 ezer alkalmazottat foglalkoztató társaság jelenleg is 24 milliárd dollár adóssággal küzd. Dick Parsons cégelnök szerint egyes részlegek eladásával az adósságot 20 milliárd dollárra lehet csökkenteni. Amikor az AOL és a Time Warner két évvel ezelőtt egyesült, a létrejövő konszern piaci tőkeértéke még 248 milliárd dollár volt, most csak 74 milliárd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.