A Borsodi Sörgyár Rt. az idei év első kilenc hónapjában 5,7 milliárd forintos adózás előtti eredményt ért el, ami megegyezik a teljes 2002. évivel - mondta Bognár Gyula, a cég vezérigazgatója.
A vezérigazgató közölte: a társaság nettó árbevétele 2003 első három negyedévében elérte a 31,7 milliárd forintot, ami 6 százalékkal haladta meg a tavalyi év hasonló időszakának árbevételét.
A kedvező gazdasági mutatókat a vezérigazgató elsősorban annak tulajdonította, hogy az utóbbi hónapokban a társaság két új termékkel is megjelent a piacon.
Bognár Gyula szerint az általa irányított cég árbevétele az év végére várhatóan meghaladja majd a 40 milliárd forintot. Tavaly a Borsodi Sörgyár Rt. árbevétele 38 milliárd forint körül mozgott.
A vezérigazgató bejelentette, a társaság november elején eladta malátagyárát az Albadomo nevű dunaújvárosi cégnek. Az eladást a vezérigazgató a profiltisztítással indokolta, vagyis hogy a társaság a sörgyártásra és -értékesítésre kíván koncentrálni a jövőben. Az eladási árról üzleti érdekekre hivatkozva nem mondott bővebbet.
Szakértők szerint az üzlet értéke 5 milliárd forint körül mozgott.
A vezérigazgató sérelmezte a jövedéki adó 15 százalékos emelését is, ami szerinte nehéz helyzetbe hozza a sörgyártókat az uniós csatlakozás évében. Bognár Gyula szerint az inflációval megegyező jövedékiadó-emelés elfogadható lett volna a cégek számára, de a 15 százalékos mértéket sokallják.
A vezérigazgató szerint emiatt átlagosan 8 százalékkal emelkednek majd termékeik árai a jövő évben. Ez az áremelés azonban nem jelent automatikusan ilyen mértékű fogyasztói árnövekedést - hangsúlyozta Bognár Gyula -, mivel azt a kereskedők alakítják ki.
A vezérigazgató rámutatott: a cégnél elsősorban a márkaépítésre és a költségcsökkentésre, valamint az eredménynövelésre helyezik a hangsúlyt a jövő évi gazdálkodás megtervezésekor. Bognár gyula nem közölt becslést a Borsodi Sörgyár Rt. 2004-es árbevételére vonatkozóan, mondván, hogy az sok tényezőtől függ még. (MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.