Munkatársainktól
Az év végével megszűnhet az Ausztrián áthaladó teherjármű-forgalmat mindeddig korlátozó ökopontrendszer, miután Bécs elutasítja az EU-nak a rendszer átalakítására vonatkozó javaslatát. Mint Hubert Gorbach közlekedési miniszter fogalmaz: a brüsszeli ajánlat a jelenlegi tranzitforgalom többszörösét engedélyezné, ráadásul ennek ellenőrzéséhez méregdrága járműszámláló rendszert kellene kiépítenie Ausztriának.
Így az új szabályozást nem fogjuk alkalmazni - idézi Gorbachot a Die Presse. Bécs ehelyett arra készül, hogy a megnövekvő kamionforgalmat más módszerekkel tartsa kordában. Mindenekelőtt növelik a közúti ellenőrzések gyakoriságát, de más eszközöket is fontolgatnak (amelyek között nem szerepel az EU-alkotmány vagy a bővítés megvétózása).
Az Európai Parlament és a tanács szakértői által kialakított megoldás lényege az AP értesülése szerint az, hogy a legmagasabb környezetvédelmi normáknak eleget tevő teherjárművek ezután korlátlan számban áthaladhatnak Ausztria közútjain, míg az ennél alacsonyabb kategóriába sorolt járművek üzemeltetőinek korlátozott számú áthaladást lehetővé tevő engedélyeket kell vásárolniuk Brüsszeltől.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium legfrissebb hivatalos információi szerint nem szűnik meg teljesen az ökopont-rendszer - mondta lapunk érdeklődésére Székely András főosztályvezető. (A rendszer lapjelentések szerint akkor maradhatna meg, ha Ausztria - mostani keménykedése dacára - végül mégiscsak elfogadná az Európai Parlament és a tanács közös tervét.) A magyar fuvarozók számára a jelenlegi helyzetnél persze az is kedvezőbb, ha a "legtisztább" járműveket kivonnák az ökopontrendszer hatálya alól. Vita van azonban még arról, hogy hány pontnál (négynél vagy ötnél) húzzák meg a határt. Erről döntés december elején születhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.