BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hadüzenet a partiitaloknak



Büntetőadó kivetését javasolják német szakértők az alkoholtartalmú üdítőitalokra, mivel azok - érvelésük szerint - a fiatalok számára az első lépést jelentik az alkoholizmus felé vezető úton. Az alkoholproblémákkal foglalkozó szervezet (DHS) szerint a szóban forgó italok utóbbi években tapasztalható boomja jelentősen fokozta a gyermek- és fiatalkorúak szeszfogyasztását. Rolf Hüllinghorst, a DHS ügyvezetője a Handelsblatt szerint elismeri, hogy kevés megbízható adat támasztja alá a vodkával vagy rummal "feljavított" édes nedűk romboló hatását, ám egy európai szintű felmérés eredménye mindenképpen erre mutat. Az ifjúságvédők érvei máris meggyőzték a szövetségi kormányzat kábítószerügyi megbízottját, Marion Caspers-Merket, aki szorgalmazza a szesztartalmú üdítők pótlólagos megadóztatását. A DHS ezen túlmenően a szeszes italok reklámozásának további korlátozásáért is síkraszáll.

Az érintett cégek természetesen tiltakoznak a felvetések ellen. Szerintük a szóban forgó italok reklámkampányai egyáltalán nem a 18 év alattiakat célozzák meg, sőt: a címkén felirat figyelmezteti a kereskedőt és a vásárlót, hogy csak nagykorúaknak adható el a termék. A büntetőadót aránytalan tehernek éreznék a gyártók, akik szerint egyébként is a kereskedők és a vendéglátó-ipari létesítmények feladata, hogy ügyeljen az alkoholfogyasztási szabályok betartására. A palackozott koktélok magas ára (a felhasznált égetett szeszes italokat eleve megdrágítja a szeszadó) egyébként is korlátozza a fiatalok vásárlókedvét: a szórakozóhelyeken öt-hat eurót is elkérnek értük - mutatnak rá az érintett cégek.





Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.