BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Korlátoznák a gyorsételek reklámját

Nagy-Britanniában a kormány a televíziós műsorszolgáltató felügyelet segítségét kérte az angol társadalmat is egyre szélesebb körben érintő elhízás elleni küzdelemben. A kulturális minisztérium úgy véli, korlátozni kellene a gyermekeket célzó, gyorsételeket és szénsavas üdítőitalokat népszerűsítő reklámok sugárzását annak érdekében, hogy megfékezzék az egyre nagyobb méreteket öltő gyermekkori elhízást, amely egy tavalyi felmérések szerint a 6 éves angol gyerekek 8.5 százalékát, a 15 éveseknek pedig mintegy 15 százalékát érinti. A kezdeményezés az iparág képviselőinek heves ellenállásába ütközött, mert szerintük a gyártók már így is szigorú szabályozás alá esnek. Ezenkívül - állítják az érintettek - a túlsúlyosságért nem is annyira a gyorsételek fogyasztása, mint inkább a kiegyensúlyozatlan étrend, illetve a sportolás hiánya tehető felelőssé. Ugyanakkor a gyártók támogatják azt a számos parlamenti képviselő által megfogalmazott javaslatot, mely szerint a termékeken fel kellene tüntetni, hogy az annak elfogyasztása során bevitt kalóriák mennyi mozgással dolgozhatók le. (The Guardian)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.