Az előzetes adatok szerint 80 millió forint körüli nyereséggel zárja a 2003-as évet az Index.hu on-line médiavállalat - közölte a társaság csütörtökön.
A közlemény szerint a cég kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció, valamint értékhelyesbítés előtti (EBITDA) szinten 2003 áprilisa óta - augusztusi kivételével - folyamatosan a pozitív tartományban teljesít.
Az internetes portál olvasottságának dinamikus növekedése és az on-line hirdetési piac általánosan javuló megítélése együttesen kedvező környezetet teremtettek ahhoz, hogy az Index jóval a piaci átlag feletti üzleti teljesítményt nyújtson - áll a közleményben. Az Index gyakorlatilag egy éve változatlan költségszinten működik.
Az Index portált, valamint a Totalcar és a Velvet on-line magazinokat működtető médiacég várható éves nettó készpénzes médiaértékesítési bevétele 450-460 millió forint lesz, ami 55 százalékkal magasabb a 2002. évinél.
A közlemény szerint pályázati forrásokból az Index további mintegy 40 millió forint készpénzbevételt könyvelhet el 2003-ban.
Az infrastrukturális szolgáltatásokban testet öltő, készpénzkiváltó barter-megállapodásokkal együtt a cég teljes idei bevétele megközelíti a 600 millió forintot.
Az Index a médiafelületek cseréje révén további 100 millió forint értékű külső hirdetési lehetőséggel is rendelkezik az idén.
A közlemény szerint az Index fejlődésének legfontosabb hajtóereje 2003 első félévben az egy megrendelésre jutó hirdetési összeg növekedése, míg a második félévben a kampányok számának radikális emelkedése volt.
Az utóbbi öt hónap mindegyikében közel kétszerese volt a megrendelések száma a 2002-esnek.
A közlemény szerint miközben az on-line médiafogyasztás töretlenül nő, az internetes hirdetési piac a várakozások szerint 2003-ban áttöri a 2 százalékos lélektani küszöböt a teljes reklámköltésen belül. Ez abból is adódik, hogy az on-line reklámköltéseket már egyre kevésbé tervezik maradékelven.
A kutatások a tudatosság mellett utalnak arra is, hogy egyre több cég használja aktívan, és még több tervezi igénybe venni az on-line kommunikációs eszközöket - tartalmazza a közlemény. (MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.