BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tömegközlekedés és rehabilitáció

A nagyvárosok speciális problémáit, a tömegközlekedést és a városrehabilitációt nem kezelik megfelelően az uniós források elosztásakor, ezért a kibővülő EU25 fővárosának közösen kell lobbiznia, hogy igényeik beépüljenek a következő költségvetésbe - állítja Demszky Gábor. A főpolgármester szerint a most formálódó városközi mozgalom célja, hogy 2006 után az EU változtasson a strukturális alapok szabályozásán. Januártól Budapest lesz az uniós fővárosok szövetségének új elnöke.

A városi tömegközlekedés támogatása már biztosra vehető. A nagyvárosok polgármesterei azt szeretnék, ha a helyi tömegközlekedés fejlesztésére az eddiginél jóval több pénz jutna. Demszky Gábor szerint így a jegyárak és a tényleges költségek közötti különbséget az önkormányzatok, a kormányok és az EU közösen fedezhetnék.

A lakótelepek állapota az új tagállamokban gond. A döntéshozók azért nem érzik a probléma súlyát, mert Nyugat-Európában a városi lakosság 3 százaléka él házgyári lakásokban, ám a csatlakozó országokban azonban minden harmadik. (KÁ)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.