A hagyományosan a hazai vállalatok exporttevékenységét támogatni hivatott Magyar Exporthitel Biztosító Rt. (Mehib) az idei évtől termékkörének bővítésén, illetve az ügyfelekkel való kapcsolattartás módozatainak változtatásán keresztül offenzív üzletpolitikát hirdetett.
Az ügyfélkapcsolatok változtatásának igénye már 2002 végén megfogalmazódott, és konkrét lépések is születtek az előző év végén. A Mehib az új politikának megfelelően elsősorban közvetlenül törekszik a potenciális partnerek megkeresésére és tart velük ilyen módon rendszeres kapcsolatot. E téren a hangsúly a legalább 1-2 milliárd forintos éves árbevételt elérő vállalkozásokra helyeződik, de természetesen az ennél kisebb cégek sincsenek kizárva a Mehib által nyújtott biztosítási szolgáltatások igénybevételéből.
A Mehib az ügyfélorientált működés érdekében az általa kínált termékeket is a piaci igényekhez igazította: több új szerződés mellett a régiek esetében is bővült a lehetséges igénylők bázisa. Az előbbi körben fontos előrelépésnek számít a fakto-ringtevékenységhez kapcsolódó módozatok létrehozása, melynek köszönhetően a faktorcégek szélesebb körben vásárolhatnak számlaköveteléseket. Utóbbi területen részint jogszabály-módosításnak köszönhető az előrelépés: korábban - mint arra a társaság elnevezése is utal - csak exporthoz kapcsolódó tevékenységet biztosíthatott a Mehib, az idei évtől azonban szolgáltatásait már a kizárólag belföldi tevékenységet végző társaságok is igénybe vehetik.
A Mehib a kereskedelmi banki partnereivel is szorosabb együttműködésre törekedett: az eddigi, alapvetően keretjellegű megállapodásokat több hitelintézettel konkretizálták. A tevékenységek összehangolásának különösen a kockázatkezelés terén van jelentősége.
A megtett lépések egy a nyugat-európai szolgáltatási színvonalat szorosan megközelítő működési nívót eredményeztek a Mehib esetében. Az elégedettség az ügyfelek visszajelzésein túl a számokban is megmutatkozik: a társaság aktivitását 70 százalékkal növelte az idén, eredményeiben pedig 40-50 százalék körüli javulás tapasztalható. Az ügyfelek kiszolgálási kereteinek átszabásán túl a Mehib saját külföldi partnerkapcsolatait is folyamatosan erősíti: a nemzetközi egyezményekhez való csatlakozáson túl több ország biztosítóival is kétoldalú megállapodásokat kötöttek. Ezek segítségével ma már többek között holland, osztrák, vagy akár indiai partnerrel közösen exportáló ügyfelek kiszolgálása, illetve az ehhez kapcsolódó kockázatok megosztása is olajozottabban működik (ebben az esetben a Mehib vagy biztosítói, vagy viszontbiztosítói szerepkört vállal). Egyre intenzívebbé válik az együttműködés a szintén állami tulajdonban álló Eximbankkal is.
A Mehib ügyfélköre - részint a változtatásoknak köszönhetően - folyamatosan bővül, a régi ügyfelek pedig ragaszkodnak a biztosítóhoz. A korábbi gyakorlattal ellentétben az új piacok felé való nyitás esetén a vállalkozások már a tárgyalások korai fázisában egyeztetést kezdeményeznek a Mehibbel a biztosítási lehetőségekről.
A Mehib által tett lépések az európai
uniós csatlakozás által támasztott követelmények figyelembevételével történtek, a taggá válásra a biztosító folyamatosan készül. Ennek köszönhetően a jelenleg is elérhető termékek köre nem szűkül majd a csatlakozással.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.