BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egységes pilóta-munkaidő?

A pilóták és az utaskísérők maximális repülési idejét és a légi forgalom számtalan egyéb biztonsági kérdését szabályozná újra az Európai Bizottság napokban véglegesített előterjesztése. A tervezet gyakorlatilag átveszi az Európai Parlament egy korábbi módosító indítványát, és a légitársaságok, valamint az érintett munkavállalói szervezetek álláspontjára is tekintettel van - hangsúlyozza Loyola de Palacio közlekedési biztos. A maximális repülési időt 13 órában, éjszakai repülés esetén 11 óra 45 percben rögzíti a direktíva, amely a hajózó személyzet életkori, egészségügyi és képzettségi követelményeiről is rendelkezik.

Ezen kérdések egységesítése azóta napirenden van, hogy 1989-ben a tanács és a bizottság - egyrészt a biztonság, másrészt a szabadpiaci verseny biztosítása végett - megállapodott a polgári repülés szabályainak harmonizálásáról. Hamarosan megszületett a technikai és adminisztratív követelményeket (többek között a gépek tervezésének, gyártásának, működtetésének és karbantartásának részleteit) szabályozó irányelv, több ízben módosították, és kiegészítették a működtetés feltételeiről rendelkező pontokkal. A mostani előterjesztés figyelembe veszi az Európai Parlament és a tanács részéről felmerült módosító javaslatokat, továbbá azokat az időközben hatályba lépett technikai előírásokat (többek között a légi eszközök üzemeltetési és környezetvédelmi feltételeit szabályozó tavalyi bizottsági rendeletet), amelyek hatással vannak az irányelvben foglaltakra.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.