BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kedvencünk a kisbolt

A lakóhely közeli kis üzletek tartják összesen 35 százalékos piaci részesedésüket az élelmiszer-kiskereskedelem forgalmából. Ugyanakkor a hipermarketek még mindig terjeszkednek, de egyre lassuló ütemben. Többek között ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet folyamatos felmérése az élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum piacáról.



A napi fogyasztási cikkek forgalma kiskereskedelmi forgalma az előzetes adatok szerint meghaladta a 2 000 milliárd forintot a múlt évben. A három legfontosabb trend a bolthálózat szerkezetében a következő: A lakóhely közeli kis üzletek tartják összesen 35 százalékos piaci részesedésüket. Igaz, a koncentráció hulláma őket sem kerüli el. Erősödik ugyanis a láncba szervezett kis boltok pozíciója. Piaci részesedésük 14 százalékra nőtt az előző évi 10-ről.



A jelek szerint egyre több kis üzlet tulajdonosa csatlakozik valamelyik beszerzési társuláshoz vagy magyar tulajdonban lévő boltlánchoz. A CBA, Co-op, Honiker és Reál együtt több mint 10 000 kis boltot tömörít, és előkelő helyet foglal el a legnagyobb forgalmú élelmiszerkereskedelmi vállalatok ranglistáján.



Másik fontos piaci jellemző, hogy még mindig terjeszkednek a hipermarketek, de egyre lassuló ütemben. A teljes forgalomból két százalékponttal, 21-re nőtt a részarányuk.



Harmadik lényeges trend, hogy visszaszorul a szervezetlen kereskedelem, amelynek piaci részesedése két százalékponttal csökkent, és 10 százaléknál tart. Így folytatódik a szervezett kereskedelem térnyerése, amelyre a teljes forgalom 90 százaléka jut.



A kiskereskedelem lassú változásaihoz tartozik, hogy az önálló kis boltok piaci részesedése egyik évről a másikra 25-ről 21 százalékra ment vissza. Ezzel korábbi piacvezető pozíciójukat meg kell osztaniuk a szintén 21 százalékra emelkedett hipermarketekkel.



A többi bolttípus, mint a szupermarket, diszkont, drogéria és cash&carry piaci részesedése nem változott tavaly, az előző évhez képest. Piaci pozíciójuk egyelőre változatlan. (Gfk Piackutató Intézet)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.