BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Álszent" svéd szeszreklám-korlátozás

A borosüveg és a szőlőszemek - ennyi jelenhet meg egy borreklámban a svéd szociális minisztérium által most elkészített előterjesztés szerint. A tervezet abból indul ki, hogy a hirdetésekben nem szabad vonzóvá tenni az alkoholfogyasztást, így a reklámfilmekben és a plakátokon nem szerepelhetnek emberek, fel kell viszont tüntetni az egészségügyi kockázatokra vonatkozó figyelmeztetést. Az is tilos lenne, hogy a szeszes italok reklámjai a 25 éven aluli korosztályt célozzák meg.

Stockholm azután kényszerült törvényt kidolgozni az alkoholos italok reklámozásának szabályairól, hogy a svéd gazdasági bíróság tavaly - az Európai Bíróság korábbi határozatát helybenhagyva - az egységes EU-piac szabályait sértőnek minősítette a skandináv országban az alkoholreklámokra érvényben lévő tilalmat. A kormány magas adókkal és a forgalmazás szigorú korlátozásával is igyekszik mérsékelni az ivászatot - emlékeztet az AFP.

A reklámcégek viszont álszent magatartással vádolják a kabinetet, rámutatva: miközben otthon korlátozza a szeszes italok népszerűsítését, az Absolut vodka számára rendszeresen vásárol nagy hirdetési felületeket olyan nemzetközi magazinokban, amelyeket azután Svédországban is terjesztenek. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.