A hannoveri vásáron a csatlakozó országok gazdasági miniszterei pódiumbeszélgetésen ismertették, hogy mit kívánnak tenni a befektetők megnyeréséért - mondta lapunknak Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter az eseményt követően. Minden csatlakozó ország uniós szinten adóelőnyöket kíván elérni. Magyarország a társasági adó 16 százalékra való csökkentésével a csatlakozó országok között gyakorlatilag tartja a helyzetét, van, ahol ennél alacsonyabb, másutt azonban magasabb.
Az érintett országok igyekeznek az infrastruktúra-fejlesztéseket előnyben részesíteni, és ezzel is megnyerni a befektetőket. Ennek szintje eltérő. Lengyelországban például mindössze 80 kilométernyi sztráda van. Csillag István szerint szerencsés lenne Magyarországot logisztikai centrummá formálni, de ehhez utak, vasút és repterek kellenek. A magyarországi előnyök közé tartozik, hogy a túlmunkához nem kell engedély, így a több műszakhoz, illetve - ha a munkavállalók hozzájárulását bírják - a hét végi munkavégzéshez. Ennek köszönhetően az egyegységnyi tőkeköltségre vetítve 40 százalékkal több áru állítható elő Magyarorszá-
gon, mint például Németországban. (MK)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.