BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Eladó négyezer orosz cég

Az orosz kormány azt tervezi, hogy az idén mintegy harmincmilliárd rubel (egymilliárd dollár) bevételre tesz szert a vezető iparvállalatokban lévő állami érdekeltségek magánosítása révén.

A kabinet e heti ülésén vitatták meg a privatizálandó cégek listáját és a tavalyi privatizációs eredményeket. A tavalyi értékesítések 91,2 milliárd rubelt (3,2 milliárd dollárt) hoztak a konyhára; figyelembe veendő ugyanakkor, hogy a jelentősebb privatizációkat még 2002 decemberében határozták el, vagyis a folyamat átfutási ideje több hónapot vett igénybe - tudósít a Reuters.

A 2004-es privatizációs terv jelenleg 1063 kizárólagos állami vállalatra és 717 vegyes tulajdonú vállalat állami részvénycsomagjára terjed ki. A sort valószínűleg kiegészítik a 2003-as privatizációs terv áthúzódó ügyletei, ami 346 állami vállalat és 1109 vegyesvállalat állami részvénypakettjét érint. Az Interfax értesülése szerint a listát megfejelik még 543 kizárólagosan állami tulajdonban lévő vállalattal és 397 vegyesvállalat állami részvényeivel, így a teljes kínálat az idén 2271 részvénycsomagra és 1939 állami vállalatra, összesen tehát több mint négyezer cég kisebb-nagyobb részesedéseire terjedne ki. Közülük csak a Lukoil olajtársaság, a Szvjazinveszt telefoncég és a Magnyitogorszk fémkombinát részvényeiért harmincmilliárd rubelt várnak. A Lukoilban 7,59, a Magnyitogorszkban 17,8 százalékos, míg a Szvjazinvesztben 75 százalék mínusz egy szavazatos az állami érdekeltség.

A privatizáció fő célja az, hogy készpénzre tegyenek szert az adósságok esedékes részleteinek kifizetéséhez, illetve: hatékonyabbá tegyék a vállalatokat - írja a Bloomberg. A tavalyi privatizációs terv még ötven százalékig sem teljesült, mert a vegyesvállalatokban felajánlott 10-25 százalékos részesedés a birtokon belüli magántulajdonos miatt nem mutatkozott vonzónak a potenciális befektetők számára.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.