BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mattel: lejárt a Barbie-k ideje?

A szenvedélyes barbizásnak már vége, de most úgy tűnik végleg leáldozóban a majd ötven éves amerikai baba-bálvány korszaka. Az Egyesült Államokban ugyanis drasztikusan - 15-25 százalékkal - estek vissza a tavalyi eladások, a világ többi részén pedig - ha nem is két számjegyű - szintén folyamatos a csökkenés.

A gyártó Mattel cég még ennél is gyengébb mutatókat tudhat magáénak a nyereségesség terén: itt 73 százalékkal rosszabb eredményt értek el.

Barbie igyekezett a színre lépése óta eltelt fél évszázadban lépést tartani a korral, a változó divatokkal, ám mostanában már hiába használ számítógépet és mobiltelefont, úgy látszik, legfőbb vetélytársa, a Bratz-babák mellett nem tud labdába rúgni.

Az MGA Entertainment terméke ugyanis sokféle etnikumot reprezentál, emellett - a gyártó szerint - "teljesen veszélyes, teljesen vad és teljesen funkadelikus" (bármit is jelentsen ez utóbbi). A kihívók meg vannak győződve, hogy Barbie uralma véget ért, és Bratz lesz a hét és tizennégy éves lányok kedvenc babája.(BBC News)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.