A viszonylag kisebb terhelést jelentő fizikai aktivitás is kedvezően befolyásolja az ülő foglalkozásúak hipertóniáját (magas vérnyomás). Japán orvoskutatók számoltak be arról, hogy a heti rendszerességgel végzett mozgás optimálisan csökkenti a vérnyomást. Ismeretes, hogy a rendszeres aerobic eredményesen normalizálja a magas vérnyomást. Nem végeztek azonban arra vonatkozóan vizsgálatokat, hogy a fizikai terhelés mértéke arányosan javítja-e a magas vérnyomást, vagyis milyen mértékű fizikai terhelésre van szükség a kedvező effektus elérése érdekében. A vizsgálatban 207 hipertóniás betegen, akiket négy csoportra osztva ellenőriztek, nyolchetes megfigyelést végeztek, különböző mértékű terhelés hatásának összevetésére. A kontrollcsoportot ülő foglalkozást folytatók képezték, ők semmilyen fizikai terhelést nem végeztek. E csoportban nem változott a vérnyomás, míg a legalább heti 60–90 perces tornát végzők minden csoportjában szignifikáns hipertóniacsökkenést találtak. Jelenleg napi 30 perces tornát ajánlanak, ez vérnyomáscsökkentő hatású. A vizsgálat eredményei szerint már ennél kisebb fizikai terhelés is hatásos lehet az ülő foglakozásúak körében. (VG)