Egy, a Népszabadságban ismertetett felmérés szerint Magyarországon mindössze az emberek 68 százaléka választaná a tömegközlekedést az autó helyett. Ezzel az eredménnyel tizedik helyet értünk el a Kelly Services nemzetközi munkaerőkölcsönző huszonnyolc országban, 70 ezer munkavállaló bevonásával készült kutatásában. A cég felméréséből az is kiderül, hogy Hongkong után legnagyobb arányban, 91 százalékban a magyarok tudják munkahelyüket tömegközlekedési eszközzel elérni, míg a nemzetközi átlag 72 százalék.
A Kelly Magyarországon elsősorban a középgeneráció utazási szokásait mérte fel az internetes szavazás során. Az eredményekből kiderül: a 25-44 év közöttiek igénylik a leginkább a mobilitást, ezért ez a korosztály többségében előnyben részesíti a gépkocsit a tömegközlekedéssel szemben. Az oktatásban dolgozók majdnem mindegyike, és a helyi közigazgatásban alkalmazottak többsége is a tömegközlekedésre szavaz.
A legkevesebben a kiskereskedelemben és a gyártásban dolgozók közül mondták, hogy előnyben részesítik a közösségi járműveket. A közlekedéssel kapcsolatos döntést befolyásolhatja, hogy Magyarországon az utóbbi években jelentősen megnőtt az ingázók aránya, csakúgy, mint a gépkocsi használat száma minden társadalmi csoportban.
Az árak a jelek szerint nem játszanak jelentős szerepet a döntésben, hiszen az összes megkérdezett kevesebb, mint negyede vélte úgy, hogy az árak csökkenése esetén a tömegközlekedést választaná, a járatsűrűség növelése viszont fontos tényező, noha a skandináv államokban ez az arány 37 százalék, Németországban pedig 38 százalék.
A felmérésből áttételesen kiderül, hogy a magyarok többnyire elégedettek a tömegközlekedési hálózat kiépítettségével, ezt mutatja, hogy más országok munkavállalóival ellentétben csak töredékük tartja fontosnak a hozzáférhetőség javítását. A járatsűrűséget mint a tömegközlekedés vonzerejét növelő tényezőt nagyjából ugyanannyian említették, mint az árcsökkentést.
A vélemény logikusnak tűnik, ha figyelembe vesszük, hogy a legutóbbi népszámlálás adatai alapján a magyarok háromnegyede fél óra alatt eléri a munkahelyét. Szintén a nemzetközi tapasztalatoktól eltérően a hazai dolgozók nem adnak sokat a közlekedési eszközök külsejére, és komfortjára, nálunk mindössze 7 százalék tartja fontosnak a járművek kicsinosítását. A tömegközlekedést választók többsége busszal utazik, de a kistelepüléseken jelentős a munkahelyükre kerékpárral vagy motorral járók aránya is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.