Nyugdíjba küldhetnék a radarrendszert, hogy spóroljanak
Az átszervezés 35 milliárd dolláros költséggel járna, viszont az AP rendelésére készült hatástanulmány szerint egy év alatt 5 milliárd dollárnyi üzemanyag költséget takaríthatnának meg vele. A nagyszabású projekt keretében lecserélnék az ötven éve használt radarokat, helyüket a személyi közlekedésben népszerű GPS venné át.
Míg a radar pusztán a gépek helyzetét jelzi, addig a GPS segítségével tudatosabban megtervezhetőek az útvonalak, így elkerülhető a lég „dugó”. A nem megfelelően szervezett forgalom miatt ma sokszor előfordul, hogy a repülőknek extra utat kell megtenniük vagy hosszú ideig kell körözniük a leszállópálya felett, landolási engedélyre várva. A GPS mindezt megoldaná.
Mivel azonban az átállás nem csak költséges, de igen bonyolult is, az amerikai kormány továbbra sem foglalkozik ezzel a gondolattal, 2020 előtt nem tervezik a radar rendszer nyugdíjazását.
Teszi mindezt annak ellenére, hogy a projekt a szövetségi szintű légügyi szervezetet is maga mögött tudja . "Amerika elment a Holdig és vissza. Elvárható, hogy a kormány ugyanekkora erőfeszítést tegyen a nemzeti légi közlekedés terén is" – jelentette ki Robert Sturgell, a Federal Aviation Administration vezetője.


