BUX 39,412.74
-0.51%
BUMIX 3,795.1
-0.11%
CETOP20 1,860.46
+1.28%
OTP 8,400
+0.55%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.12%
-0.57%
0.00%
ZWACK 18,300
-1.08%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,130
0.00%
0.00%
-1.19%
-1.92%
0.00%
OPUS 173.6
-2.91%
-5.46%
0.00%
0.00%
-2.21%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,926
-0.14%
DELTA 39.85
-0.37%
ALTEO 2,290
+1.78%
0.00%
-0.98%
EHEP 1,370
-3.86%
0.00%
-0.38%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.21%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+3.95%
-1.13%
-0.77%
0.00%
-1.38%
-0.40%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-3.02%
NAP 1,278
-0.16%
0.00%
+18.75%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Globális projekt magyar résztvevővel

Magyar tagja is van a világ mintegy 50 vezető kutatójának részvételével induló globális kutatási programnak. Csapó Benő, a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetének vezetője is részt vesz a Cisco, az Intel és a Microsoft által kezdeményezett projektben, amely a technológiai iparágak és a közszféra közötti együttműködést kívánja elősegíteni az oktatás területén. Olyan módszereket és technológiákat fejlesztenek ki, amelyekkel mérhető a 21. századi tanítási-tanulási folyamat eredménye.

A három világcég összefogását az a felismerés motiválta, hogy az információs technológiák fejlődésének tempójához képest az oktatás szinte egy helyben áll – nyilatkozott a Világgazdaságnak Csapó. Úgy véli, egyrészt az oktatás távolról sem használja ki a rendelkezésre álló lehetőségeket, másrészt nem fejleszti kellő hatékonysággal azokat az alapvető készségeket, amelyekre a modern világban szükség van.

Az alap- és középfokú oktatás nincs felkészülve arra, hogy már nemcsak egy szűk elitet, hanem széles tömegeket kell a felsőoktatásba való bejutáshoz szükséges szinten képezni. Ha a tanulók rendszeres visszajelzést kapnak, több esély van azoknak a felzárkózására, akik ma kevéssé fejlett készségekkel lépnek be a felsőoktatásba. Ma sok helyen szenvednek az egyetemek attól, hogy olyasmivel kell foglalkozniuk, ami a középiskola dolga lenne. Ez a technológia segíthet a jobb munkamegosztás kialakulásában.

A program fő célja az alapkészségek és kompetenciák azonosítása, mérési módszereik kidolgozása. Csapó úgy véli, a három évre tervezett kutatás itthon is segítheti a pedagógusokat, hiszen eredményei a nemzeti értékelési programok és a nemzetközi tudásszintmérések esetében egyaránt felhasználhatók. Emellett hozzájárulnak az innovatív osztálytermi tanulási környezet kialakításához és a rendszeres, elektronikus alapú formatív értékelés elterjesztéséhez is. A feladatok között egyaránt szerepel a rendelkezésre álló technológiák elterjedését akadályozó tényezők feltérképezése és az új megoldások kidolgozása.


Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek