Magától kigyulladt a legnépszerűbb kínai elektromos autó, csak találgatják az okát: pont most kezdik el árulni Európában is – videón a tűzeset
A Geely Xingyuan ferdehátú, amelynek induló ára 68 800 jüan (9690 USD). 2025 januárja és szeptembere között 343 351 darab kelt el belőle. Idén a Xingyuan Geely EX2 néven lép be a tengerentúli piacokra, éppen most, amikor a tűzeset történt. Az autó hirtelen fogott tüzet, a szemtanúk több tűzijátékszerű robbanást hallottak. Röviddel ezután a lángok gyorsan beborították az autót. Érdekes véletlen, hogy a Geely Xingyuan ugyanazon a napon gyulladt ki, amikor egy Li Auto Mega kisbusz leégett Sanghajban – írja a Carnewschina.

Szerencsére a tűz és a számos robbanás során senki sem sérült meg.
Egy rövid videón látható, hogy a lángok főként az autó karosszériájának felső részén csapnak fel, ebből pedig arra lehet következtetni, hogy nem az akkumulátor gyulladt ki.
Dianche Xiaopi kínai autóblogger feltételezése szerint a balesetet az utastérben keletkezett tűz okozta. Kiemelte, hogy az autókban lévő statikus elektromosság egyre komolyabb problémává válik. Az akkumulátoros elektromos járművek használóinak ellenőrizniük kell, hogy maradtak-e gyúlékony tárgyak az autóban, mielőtt elindulnak. Mindenesetre a sajtó számára hivatalos kommentár nem érkezett.
A Geely Xingyuan egy kompakt elektromos ferdehátú, amelyet 2024-ben mutattak be Kínában. Ez a modell gyorsan hatalmas sikerré vált, és Kína legkelendőbb autója lett.
 A Xingyuan méretei 4135/1805/1570 mm, tengelytávja 2650 mm. 375 literes hátsó csomagtartóval és 70 literes frontrésszel büszkélkedhet. Az autó középkonzolján egy 14,6 hüvelykes érintőképernyő és egy 8,8 hüvelykes LCD-műszerfal található. A Geely Xingyuan világszerte Geely EX2 néven lesz kapható. 
A belépő szintű Geely Xingyuan egy 58 kW-os (78 LE) villanymotorral rendelkezik, amelyet egy 30,12 kWh-s LFP csomag hajt, így 310 km-t tud megtenni. Egy erősebb változat 85 kW-os (114 LE) villanymotorral és 40,16 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, amely 410 km-es hatótávolságot biztosít CLTC-körülmények között. 
Bizalmatlanság jöhet a balesetek miatt
Rettenetes balesetet szenvedett a népszerű autó, zuhannak a gyártó részvényei – a sofőrt az arra járók nem tudták kimenteni a lángoló járműből.
Noha az autó eladásainak jelenleg csak a gyártási kapacitás szab határt, a szörnyű baleset után ez változhat. A Xiaomi balesete ismét felveti az elektromos zárak biztonságosságával kapcsolatos kérdéseket.
Bajba kerülhet az autópiacon az eredetileg telefonokat gyártó Xiaomi, miután egy autója lángra lobbant a kínai Csengtu városában. A kínai közösségi médiában keringő felvételek szerint a SU7 elektromos szedánban legalább egy utas is tartózkodott, és bár a járókelők igyekeztek őt kiszabadítani, nem tudták kinyitni az ajtót.
A helyi sajtóban megjelent információk szerint egy személy rekedt a sofőrülésen, ám hivatalos jelentés nem érkezett azzal kapcsolatban, hogy neki mi lett a sorsa. Az eset ugyanakkor rávilágít a teljesen elektromos ajtók okozta kihívásokra, mely már a Tesla számára is többször gondot okozott. A Xiaomi részvényei hétfőn 8,7 százalékot is zuhantak az eset után, és később is több mint 6 százalékos mínuszban voltak.
Ez nem az első eset, hogy egy baleset tépázza meg a Xiaomi árfolyamát,
hiszen amikor szintén egy SU7-es szenvedett halálos balesetet egy kínai autópályán, a cég árfolyama zuhanásnak indult – írja a Bloomberg. Az eset után a Xiaomi önvezető szoftverével kapcsolatban is megszaporodtak a kérdések. Azonban később az árfolyam felépült, hiszen jelenleg a Xiaomi eladásainak csak a cég gyártási kapacitása szab határt, miközben az autógyártó a hibát a múlt hónapban szoftverfrissítéssel orvosolta.


