

Gigantikus toborzás a Hajdúságban: a debreceni „űrhajóban" van a BMW minden reménye, milliós számokról beszélünk
Nagy erőkkel keresi a munkaerőt a BMW Group a debreceni gyárába. Szükség is van az erősítésre, hiszen a szeptember óta a hajdúsági üzemben gyártott elektromos autókra akkora megrendelés érkezett, hogy muszáj bővíteni. Az iX3 az új Neue Klasse platform első modelljeként az egyik legfejlettebb elektromos autó Európában: jelenleg az európai piacon a legnagyobb hatótávolsággal rendelkezik. A BMW vezetésének nagyjából minden reménye ebben az új modellben van, és a magyar gazdaság egyik kitörési pontja is lehet. Közben a csiphiány miatt a német autóipar jelentős termeléskorlátozásokra és akár gyártásleállásokra kényszerülhet.
Folyamatosan keresik az embereket a BMW Group debreceni gyárába, ahol az iX3-at, az új Neue Klasse platform első modelljét készítik. A BMW-nek nagyon kell a munkaerő, mivel az új elektromos modellre már a bejelentése után akkora rendelésszám érkezett be, hogy jelen állapotában a debreceni üzem biztosan nem tudja kielégíteni. „Jövő. Nekünk. Neked. Gyártsd velünk az új BMW iX3-at!” – jön szembe velünk napjában többször is a kiemelt hirdetés a Facebookon, a bajor autógyár jó hangulatú munkavállalókkal, a nemrég átadott futurisztikus gyártócsarnok vágóképeivel toboroz új kollégákat, a felhívás eddig 2,6 millió megtekintésnél jár.

„Nemcsak az autók építésére összpontosítunk, hanem a kiválóság örökségének megalkotására, ahol minden munkatársunk büszkeséget érez a munkája iránt” – mutatnak rá a cég karrier oldalán. „A BMW Group debreceni gyárában kollégáink szerepe túlmutat a munkaköri leírásokon; mindannyian részesei lehetnek valami nagyobbnak, valami különlegesnek. Ebben a törekvésünkben olyan kollégákat keresünk, akik azonosulnak értékeinkkel – elhivatottak az innováció, a hatékony folyamatok és csapatszellem hármas egysége iránt. Vár az elhivatottság, az innováció és a személyes fejlődés útja – egy olyan utazás, ahol nemcsak autókat építünk, hanem a mobilitás jövőjét is alakítjuk” – írják a a cégnél a nyitott pozíciók kapcsán, amelyekből van is bőven a debreceni gyárnál, hiszen frissen meghirdetve keresnek embert vezető és nem vezetői posztra
- a karosszéria- és összeszerelő üzembe,
- kell ember a festőüzembe,
- szükség van logisztikai folyamatirányítási specialistára,
- ahogy például gyártási minőségbiztosítási mérnökre,
- irodistákra is szükség van az autógyárban.
Debrecen mellett Budapesten is keresi új munkavállalóit a BMW Group, és persze ott vannak a legnagyobb hazai állásportálokon is, nem csak a saját felületükön hirdetnek.
Budapesten túl is van Magyarország – a regionális jelenlét a jövő versenyelőnye lehet
Sokszor elhangzik, hogy Magyarország kicsi ország – de gazdasági szempontból még mindig túlságosan egy központú. Miközben az ország gazdasági központja továbbra is Budapest, az ország keleti felében csendben, de határozottan formálódik egy új üzleti valóság. Bővebben Nagy Csaba, az Omikron Informatika Kft. ügyvezetőjének véleménycikke a Világgazdaságon.
A hajdúsági gyár már októberben is bajban volt amiatt, hogy nem tud annyi autót gyártani, amennyi megrendelés érkezett. A német piacon az első hat hétben több mint 3 ezer megrendelés futott be, ez a szám azóta nyilvánvalóan emelkedett, és a többi európai piacon várhatóan hasonló számú rendelés követi majd. Az iX3 az új Neue Klasse platform első modelljeként az egyik legfejlettebb elektromos autó Európában: jelenleg az európai piacon a legnagyobb hatótávolsággal rendelkezik – meghaladja a 700 kilométert –, de emiatt a legdrágább modellek közé is tartozik.
A fő újdonság az iX3 akkumulátora: 800 voltos architektúra, 108,7 kilowattóra hasznos kapacitás és 800 kilométert meghaladó hatótáv jellemzi. A gyorstöltő állomásokon 400 kilowatt teljesítménnyel tölthető, ami 10 perc alatt elegendő energiát ad 372 kilométerhez. A jármű négy „szuperaggyal” vezérelt elektronikai rendszert és szoftvert használ, a „Heart of Joy” technológiával a hajtás és dinamikai menedzsment érdekében, miközben az önvezető asszisztensrendszerek a vezető és az autó szoros együttműködését biztosítják.
Szintén újdonság a BMW Panoramic iDrive, amely az egész szélvédőn átnyúló kijelzőt kínál. A magyarországi gyártás a nemrég átadott debreceni üzemben zajlik. „Tökéletes az infrastruktúra, legyen szó a repülőtérről vagy az autópálya-hálózatról, erős az egyetem, és sok cég működik a környéken. A helyi emberek felkészültek, és a magyar bérszint is előnyös számunkra. Én is Debrecenben élek, és mindent megtaláltam, amit kerestem” – dicsérte a hazai körülményeket nemrég Hans-Peter Kemser, a gyár igazgatója egy interjúban.
A debreceni üzem történelmi jelentőségét Papp László polgármester is hangsúlyozta. „A világ legmodernebb, legfenntarthatóbb és leginkább jövőbe mutató gyárát adtuk át, amely új korszakot nyit Debrecen és Kelet-Magyarország életében” – mondta. Hozzátette, hogy a beruházás mögött Magyarország kormánya, a BMW és a város szoros együttműködése áll, ami bizonyítja: a legnagyobb akadályok is leküzdhetők. A gyár különlegessége nemcsak a technológiájában rejlik, hanem a fenntarthatóságában is: a több mint ezer robotot működtető üzem energiaellátását Magyarország legnagyobb napelemparkja biztosítja, a közüzemi hálózathoz nincs kapcsolódás. A gyár évente 12 ezer tonna szén-dioxid-kibocsátást spórol meg, miközben a hálózati együttműködések tapasztalatait globálisan is hasznosítják. Ezzel a beruházással a BMW Magyarország legnagyobb fotovoltaikus rendszerét hozza létre.
Megkezdődött: beütött az új válság, máris hazaküldik a legnagyobb német autóipari gyárakból a dolgozókat – a Nexperia-botrány lehet a végső csapás Európára
A csiphiány miatt a német autóipar jelentős termeléskorlátozásokra és akár gyártásleállásokra kényszerülhet. A gondok fő forrása a kínai tulajdonban lévő holland csipgyártó, a Nexperia: a holland kormány állami felügyelet alá helyezte a céget, Kína válaszul exporttilalmat rendelt el, amivel elvágta az autóipar csipbeszállító vonalát. Bővebben>>>
Komolyan számol vele a kormány
„Fantasztikus és lenyűgöző a méret, fantasztikus és lenyűgöző a minőség” – mondta lényegre törően a miniszterelnök a gyáravatón még szeptember végén. Orbán Viktor kifejtette, hogy amikor 1998-ban megállapodott Helmut Kohllal a Magyarország és Németország közötti együttműködésről, azt vizionálták, hogy a két ország gazdasági együttműködésére büszkék lehetünk. Emlékeztetett, hogy hét éve jelentette be a kormány, hogy BMW-gyárat épít Debrecenben. A miniszterelnök elmondta még, hogy közművek és utak újultak meg, és jön a debreceni repülőtér bővítése is.
Elmondta, hogy
- a BMW-gyár 3 ezer magas hozzáadott értékű munkahelyet teremt Hajdú-Bihar vármegyében,
- a helyi iskolákkal együttműködve a BMW képzési centrumot is létrehozott.
- Nyáron a gyár szomszédságában létrejött egy logisztikai központ,
- illetve egy üzleti szolgáltató központ is épül a városban.
Hangsúlyozta, hogy Debrecenben az iparfejlesztés úgy valósult meg, hogy „autógyárostól, akkumulátorgyárastól, logisztikai fejlesztésekkel együtt a város bekerült Európa zöldfővárosainak versenyébe a legjobb három közé”.
Konzervatív becsléssel is 1000 milliárd forint feletti összeg érkezett ide Hajdú-Biharba
– közölte a miniszterelnök.
Kitörési pont lehet a BMW
Múlt héten csütörtökön kijöttek a friss GDP-adatok, stagnálásközeli állapotban maradva sikerült csak elkerülni a negyedéves bázisú visszaesést. A Nemzetgazdasági Minisztérium úgy reagált, hogy a GDP alakulására továbbra is rendkívül negatívan hat a kedvezőtlen külső környezet, a háború elhúzódása, az EU vámmegállapodása, valamint az európai gazdaság, különösen a német ipar gyenge teljesítménye. Fontos látni, hogy a BMW debreceni gyárának szeptember 26-i átadását követően, a közeljövőben olyan gigaberuházások kapcsolódnak majd be a nemzetgazdaság teljesítményébe, mint a CATL , a BYD, a SEMCORP vagy az EcoPro.
Abban Nagy Márton minisztériuma és az elemzők is egyetértenek, hogy a negyedik negyedévet még segíthetik a kormányzati intézkedések, a beruházásösztönzés vagy a BMW-gyár termőre fordulása. Az ezer sebből vérző német autóipar új termékét Németországban is óriási várakozás előzi meg, a BMW vezetésének minden reménye az új modellben van.
A gyár egy 400 hektáros területen épült fel, és évente mintegy 150 ezer autó előállítására lesz képes, a beruházás összértéke meghaladja a 820 milliárd forintot.
A BMW debreceni gyárának átadása nemcsak a vállalatnak jelent mérföldkövet, hanem az egész magyar gazdaság számára is, hiszen a gyár működése szoros kapcsolatban áll a helyi és regionális gazdasággal. A ZF Chassis Modules Hungary Kft. debreceni gyára augusztusban kezdte meg a sorozatgyártást, és óránként 35 futóművet készít, amelyek közvetlenül a BMW összeszerelő üzemébe kerülnek.
Ajánlott videók
Továbbiak

siklóbomba
Olcsósított bombát gyártanak az oroszok, cserébe 120 ezer darabbal szórják meg Ukrajnát – Kijev már tudja, mi vár rá
Oroszország idén akár 120 ezer olcsó, nagy pusztító erejű siklóbombát tervez gyártani, köztük 500 új, 200 km-es hatótávolságú változatot. Emellett 70 ezer drónt állítanak elő az ukrán energetikai infrastruktúra elleni téli támadások folytatására.
Címoldalról ajánljuk
Tovább a címoldalra


















