Tarlós István: Itt a dugódíj, készülőben van a taxireform
A jövö év második felétől lehet dugódíj, ám nem Budapest teljes területén kell majd fizetni – jelentette be Tarlós István főpolgármester. Két zóna lehetőségét vizsgálják meg: külső Pesten a Hungária körútnál, Budán valószínűleg a Margit körútnál érne körül, a másik pedig egy belső mag lenne. Előbbit elfogadják a kerületi polgármesterek is, a belvárosi lehetőséget pedig még vizsgálják. Ez utóbbi vonala „nem kitalált”. Azt a vitát pedig, hogy a díjtételek hogyan alakuljanak, még nem zárták le.
Tarlós személyesen 4–500 forint közti díjat tartana jónak amellett, hogy a zónán belül lakók ne fizessenek, ám ez még nem tekinthető végleges, közös álláspontnak. Az is nyitott kérdés, hogy ez egy napra való behajtási engedélyt jelentene-e, vagy más módon vetnék ki, ahogy az is, hogyan lehetne elérni, hogy ne írassák át az autóikat a zónán belül lakókra.
Szóba került a taxirendelet is: több szervezettel csütörtök délelőtt egyeztetett Tarlós, igaz, a taxisdemonstrációkat szervező Országos Taxis Szövetség elnöke nélkül. „Metál urat pedagógiai okokból nem hívtam meg” – mondta a főpolgármester. Háromszáz forintos alapdíj, 240 forintos kilométerdíj és 80 forintos percenkénti várakozási díj az, amit a taxisok kérnek. De a fix tarifát a rendelet többi elemével egyszerre kell bevezetni. Ezenkívül bizonyos műszaki paramétereket meg kell határozni a taxiknak.
„Iszonyúan szégyenkezem, hogy másfél év alatt nem sikerült megoldani” – válaszolt Tarlós István a BKV-ról szóló kérdésre. A főpolgármester szerint sikernek számít az, hogy a korábbi kormányzati tervekkel ellentétben 22 helyett 23 milliárdot kaphat a főváros a közlekedési cégre 2013-ban, igaz, idén 32 milliárdos ez az összeg.


