BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tarlós István: Itt a dugódíj, készülőben van a taxireform

A jövö év második felétől lehet dugódíj, ám nem Budapest teljes területén kell majd fizetni – jelentette be Tarlós István főpolgármester. Két zóna lehetőségét vizsgálják meg: külső Pesten a Hungária körútnál, Budán valószínűleg a Margit körútnál érne körül, a másik pedig egy belső mag lenne. Előbbit elfogadják a kerületi polgármesterek is, a belvárosi lehetőséget pedig még vizsgálják. Ez utóbbi vonala „nem kitalált”. Azt a vitát pedig, hogy a díjtételek hogyan alakuljanak, még nem zárták le.

Tarlós személyesen 4–500 forint közti díjat tartana jónak amellett, hogy a zónán belül lakók ne fizessenek, ám ez még nem tekinthető végleges, közös álláspontnak. Az is nyitott kérdés, hogy ez egy napra való behajtási engedélyt jelentene-e, vagy más módon vetnék ki, ahogy az is, hogyan lehetne elérni, hogy ne írassák át az autóikat a zónán belül lakókra.

Szóba került a taxirendelet is: több szervezettel csütörtök délelőtt egyeztetett Tarlós, igaz, a taxisdemonstrációkat szervező Országos Taxis Szövetség elnöke nélkül. „Metál urat pedagógiai okokból nem hívtam meg” – mondta a főpolgármester. Háromszáz forintos alapdíj, 240 forintos kilométerdíj és 80 forintos percenkénti várakozási díj az, amit a taxisok kérnek. De a fix tarifát a rendelet többi elemével egyszerre kell bevezetni. Ezenkívül bizonyos műszaki paramétereket meg kell határozni a taxiknak.

„Iszonyúan szégyenkezem, hogy másfél év alatt nem sikerült megoldani” – válaszolt Tarlós István a BKV-ról szóló kérdésre. A főpolgármester szerint sikernek számít az, hogy a korábbi kormányzati tervekkel ellentétben 22 helyett 23 milliárdot kaphat a főváros a közlekedési cégre 2013-ban, igaz, idén 32 milliárdos ez az összeg.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.