BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Két év múlva fizetni kell majd a német utakon

Fizetőssé válhat a német úthálózat használata 2016-tól, ha a parlament is jóváhagyja a kormány által már elfogadott tervezetet. Az éves díj átlag évi 88 euró lesz – az autó életkorától, kibocsátásától és motorjának kapacitásától függően - , a legmagasabb díj 130 euró. A külföldi autósok tíznapos vagy kéthónapos matricát vehetnek, 10, illetve 20 euróért – idézte a tervezetet a Dow Jones. A lakóautók után fizetni kell majd, a motorkerékpárok, az elektromos autók, a speciális rokkantkocsik és a mentőautók számára azonban ingyenesek maradnak a német utak.

A német utak használata jelenleg ingyenes – beleértve az autósztrádákat is - , és a Németországban regisztrált autók tulajdonosai számára gyakorlatilag az is marad, mert a befizetett díjat levonhatják majd az éves gépjárműadóból. Az Európai Bizottság közlekedésért felelős biztosa, Violete Bulc levélben figyelmeztette Alexander Dobrindt közlekedési minisztert, hogy ez a rendszert diszkriminatívnak ítélhetik a külföldiekkel szemben, akkor pedig az uniós jogba ütközik. Kifejezte már aggályait a szomszédos Ausztria - ahol az autópályák mindenki számára fizetősek - , valamint Hollandia is. Nem egyértelmű még a törvény parlamenti támogatottsága sem, a nagykoalícióban résztvevő szociáldemokraták szerint további finomításokra van szükség.
A közlekedési miniszter évi nettó 500 millió euró bevételre számít az autópályadíjból, ezt az összeget az úthálózatra fordítják majd.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.