Egyre több részlet derül ki a Germanwings légitársaság keddi franciaországi katasztrófájáról. A legfrissebb adatok szerint 72 német és 51 spanyol állampolgár volt az Alpokba csapódott Airbus A320-as fedélzetén. Thomas Winkelmann vezérigazgató Kölnben szerdán azt mondta, további két-két ausztrál, argentin, iráni, venezuelai és amerikai, három brit, valamint egy-egy holland, kolumbiai, mexikói, japán, dán, belga, kazah és izraeli utasa is volt a 9525-ös járatnak. Egyes utasok állampolgárságát még mindig nem sikerült megállapítani, és nehezíti a pontos adatok közlését, hogy a fedélzeten többen kettős állampolgársággal rendelkeztek. A légitársaság csütörtökön három repülőgépet indít a dél-franciaországi térségbe: ezek a hozzátartozókat szállítják az Alpokba.
Azt még nem tudni, hogy mi okozta az összesen 150 ember halálát okozó tragédiához. A mentésben résztvevő alakulatok már megtalálták a járat mindkét fekete dobozát, legalábbis ami megmaradt belőlük. A pilótafülkében elhangzott beszélgetést és hangokat rögzítő berendezés megrongálódott, de Párizsban már vizsgálják. A fő kérdés az, hogy a pilóták mondtak-e valamit. Ugyanis ha nem, az azt jelentheti, hogy a légnyomás csökkenése miatt eszméletlenek voltak. A másik doboz a gép műszereinek adatait tartalmazza, ám hiányzik belőle a memóriakártya.
A Világgazdaság által megkérdezett szakember szerint az teljesen biztos, hogy a barcelonai felszállás előtt a pilóták a gépet teljesen hibátlannak ítélték. Minden felszállás előtt ugyanis kötelezően körbe kell járni a gépet és ellenőrizni az esetleges sérüléseket. A műszerfal is jelzett volna rendszerhibákat. Általánosságban az mondható el, hogy a gépek karbantartási programját a gyártóból, a beszállítókból és a légitársaság képviselői álló bizottság állítja össze, de a légitársaságoknak nagy szabadságuk van. Naptári időben, repült órában és a leszállások száma alapján is dönthetnek a karnabtartások ütemezéséről. Így forgalmi karbantartás minden leszállás után is lehet, de 3 naponta biztosan. Az időszakos nagy karbantartásra többnyire 18 havonta vonják be a gépeket, de a különböző alkatrészeket eltérő időpontokban kell ellenőrizni, itt a 3 ezer repült órától a 20 ezerig terjed a skála.
Tegnap több tucat helyett csupán egy járatot kell törölni a Germanwings menetrendjéből, mert a versenytársak kisegítették a német légitársaságot. A Barcelona–Düsseldorf járat is elindult. Nagyjából negyven járaton más légitársaság szállította az utasokat. Több pilóta ugyanis bejelentette, hogy a katasztrófáról érkező hírek miatt nincs olyan lelki állapotban, hogy repülhessen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.