BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megsérültek a feketedobozok

Egyre több részlet derül ki a Germanwings légitársaság keddi franciaországi katasztrófájáról. A legfrissebb adatok szerint 72 német és 51 spanyol állampolgár volt az Alpokba csapódott Airbus A320-as fedélzetén. Thomas Winkelmann vezérigazgató Kölnben szerdán azt mondta, további két-két ausztrál, argentin, iráni, venezuelai és amerikai, három brit, valamint egy-egy holland, kolumbiai, mexikói, japán, dán, belga, kazah és izraeli utasa is volt a 9525-ös járatnak. Egyes utasok állampolgárságát még mindig nem sikerült megállapítani, és nehezíti a pontos adatok közlését, hogy a fedélzeten többen kettős állampolgársággal rendelkeztek. A légitársaság csütörtökön három repülőgépet indít a dél-franciaországi térségbe: ezek a hozzátartozókat szállítják az Alpokba.

Azt még nem tudni, hogy mi okozta az összesen 150 ember halálát okozó tragédiához. A mentésben résztvevő alakulatok már megtalálták a járat mindkét fekete dobozát, legalábbis ami megmaradt belőlük. A pilótafülkében elhangzott beszélgetést és hangokat rögzítő berendezés megrongálódott, de Párizsban már vizsgálják. A fő kérdés az, hogy a pilóták mondtak-e valamit. Ugyanis ha nem, az azt jelentheti, hogy a légnyomás csökkenése miatt eszméletlenek voltak. A másik doboz a gép műszereinek adatait tartalmazza, ám hiányzik belőle a memóriakártya.

A Világgazdaság által megkérdezett szakember szerint az teljesen biztos, hogy a barcelonai felszállás előtt a pilóták a gépet teljesen hibátlannak ítélték. Minden felszállás előtt ugyanis kötelezően körbe kell járni a gépet és ellenőrizni az esetleges sérüléseket. A műszerfal is jelzett volna rendszerhibákat. Általánosságban az mondható el, hogy a gépek karbantartási programját a gyártóból, a beszállítókból és a légitársaság képviselői álló bizottság állítja össze, de a légitársaságoknak nagy szabadságuk van. Naptári időben, repült órában és a leszállások száma alapján is dönthetnek a karnabtartások ütemezéséről. Így forgalmi karbantartás minden leszállás után is lehet, de 3 naponta biztosan. Az időszakos nagy karbantartásra többnyire 18 havonta vonják be a gépeket, de a különböző alkatrészeket eltérő időpontokban kell ellenőrizni, itt a 3 ezer repült órától a 20 ezerig terjed a skála.

Tegnap több tucat helyett csupán egy járatot kell törölni a Germanwings menetrendjéből, mert a versenytársak kisegítették a német légitársaságot. A Barcelona–Düsseldorf járat is elindult. Nagyjából negyven járaton más légitársaság szállította az utasokat. Több pilóta ugyanis bejelentette, hogy a katasztrófáról érkező hírek miatt nincs olyan lelki állapotban, hogy repülhessen.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.