Aláírta a kormányközi szerződést a Budapest–Belgrád vasútvonal felújításáról Szijjártó Péter a kínai nemzeti fejlesztési és reformbizottság elnökével. „Megállapodtunk abban, hogy a beruházást 85 százalékban kínai hitelből fogjuk megvalósítani, vagyis 15 százalék lesz a magyar önrész – mondta Szijjártó az MTI tudósítójának az aláírás után. Tájékoztatása szerint arról is egyezség született, hogy a kínai fél olyan hitelfeltételeket fog kínálni, amelyek nyomán ez a beruházás nemzetgazdaságilag minél előbb megtérülhet.Arra a kérdésre, hogy erre milyen garanciák vannak, a tárcavezető közölte: a szerződés szövegéből egyértelműen következik, hogy a kínai partnereknek a piacon elérhetőnél kedvezőbb kamatfeltételeket kell kínálniuk.
A miniszter közlése szerint egyetértés van abban, hogy a kölcsön húszéves időtartamra szól ötéves türelmi időszakkal. Egyedül a hitelkamat az, amiről még tárgyal a két fél. Szijjártó Péter szerint konkrét határidőt ugyan nem szabtak maguknak a megegyezésre, de ennek ésszerű időn belül meg kell történnie, mivel a nagyberuházás kétévesre tervezett kivitelezését a jövő év végéig el kell kezdeni.
Arra a kérdésre, hogy milyen lesz a magyar vállalatok részvétele a kivitelezésben, a miniszter azt válaszolta, ennek eldöntése is hátravan még, de egyértelmű, hogy „a magyar vállalati részarány és a hitelkamat szoros összefüggésben vannak”. Szijjártó megerősítette, egy 166 kilométeres vonal teljes felújításáról van szó, úgy, hogy egy második sínpárt is építenek. A beruházás várhatóan 472 milliárd forintba fog kerülni. A személyvonatok 160 kilométeres óránkénti sebességgel haladhatnak majd a vonalon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.