Felkészültnek tartják a hazai munkaerőt
A régióban működő vállalkozások egyértelműen növekedési lehetőségként tekintenek a digitalizációra, a megkérdezettek 83 százaléka nyilatkozott így. A Microsoft kelet-közép-európai üzleti szereplőkre fókuszáló felmérése szerint a magyar üzleti döntéshozók még ennél is optimistábbak voltak a maguk 87 százalékával. Azonban nem hagyható figyelmen kívül az sem, hogy a régiós átlag 7 százalékával szemben nálunk azonosították a legtöbben, 12 százaléknyian fenyegetésként az átalakulást abban az esetben, ha nem tudnak rá haladéktalanul reagálni.
„A digitalizációval összefüggő félelmeket sokszor egyszerű információhiány táplálja” – vélekedett Bábel Gabriella, a Microsoft Magyarország megbízott ügyvezető igazgatója. Egyfajta kincstári pesszimizmus érhető tetten a digitalizáció legfőbb gátjaira vonatkozó válaszokban. Abban egyetértünk Kelet-Közép-Európa vállalati döntéshozóival, hogy a folyamatot elsődlegesen biztonsági problémák hátráltatják: 48 versus 46 százalékos régiós átlag. Ezt nálunk a jogszabályi háttér követi 39 százalékkal, miközben a térség egészében csupán 25 százalék tartja fontosnak ezt a kérdést. A vállalati vezetés és a dolgozók felkészültségét sokkal inkább akadálynak tartják a környező országok döntéshozói: 42 százalékuk szerint ez a második legnagyobb probléma, nálunk erre gondoltak a legkevesebben (37 százalék). Mindez arra utal, hogy nálunk felkészültebbnek, „jövőállóbbnak” tartják a munkaerőt, mint a térség egészében.
A digitalizációt vezérlő tényezők megítélésében kisebb különbség mutatkozik a vállalati működés optimalizálásának, illetőleg a munkavállalói együttműködés hatékonyságjavításának szerepét illetően: nálunk mindkét komponenst a megkérdezettek 83 százaléka tartja kiemelten fontosnak, a térség egészében 76, illetve 74 százalék ez az arány.
A kutatásról
Magyarország mellett Csehország, Görögország, Lengyelország, Oroszország és Románia 200-200 vállalati és informatikai döntéshozóját kereste meg és faggatta a digitális átalakulásról az Ipsos közvélemény- és piackutató cég. A Microsoft megbízásából végzett felmérésben legalább 250 főt foglalkoztató pénzügyi, kiskereskedelmi és termelőcégek vettek részt, véletlenszerűen kiválasztva.


