BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vidéki az online vásárlók háromnegyede

Noha az e-kereskedelem globális részesedése tavaly már elérte a 11,9 százalékot a teljes kiskereskedelmi forgalmon belül, ez az arány Magyarországon annak ellenére is csak 4,5 százalék, hogy a múlt évben 16,9 százalékkal 425 milliárd forintra nőtt a piac – derült ki a GKI Digital és az Árukereső közös felméréséből. Az aktív internetezők 52 százaléka, 3,2 millióan vásárolnak Magyarországon online, az átlagéletkoruk 45 év. Bár a vevőknek csak a 26 százaléka budapesti, ők adják a rendelések 36 százalékát.

Tavaly összesen 38 millió rendelést regisztráltak, a webes kosárérték pedig meghaladta a 11 ezer forintot. A műszaki cikkek forgalma elérte a 89 milliárdot, a dobogón a játék, kultúra (52 milliárd) és a számítástechnika (45 milliárd) kategóriáját utasította maga mögé. A vásárlások gyakoriságának növekedése a felmérés készítői szerint azt mutatja, hogy az e-kereskedőknek érdemes a gyorsabban forgó, napi fogyasztási cikkek felé is nyitniuk.

A tavalyi Black Friday minden téren messze meghaladta az éves átlagot: az 1,2 millió rendelés 40 milliárd forintos forgalommal párosult, így az átlagos kosárérték elérte a 33-34 ezer forintot, és mintegy 820-840 ezren rendeltek az akciós időszakban, tízből négyen pedig többször is vásároltak. A fekete péntekkel kezdődő ünnepi időszakban a webáruházak 39 százaléka nem volt elégedett a logisztikai partnerek teljesítményével. Ennek az oka elsősorban a kései kézbesítés (84 százalék), a nem vagy nehezen elérhető ügyfélszolgálat (61) és az ügyintézés során a nem megfelelő kommunikáció (53) volt.

A logisztikai palettán – a vásárlások száma alapján – 52 százalékos túlsúlyban volt tavaly a külső céggel végzett házhoz szállítás, megelőzve a saját üzletben történő átvételt (23 százalék), a logisztikai szolgáltatók átadópontjait (17), a saját futárt (5) és a saját átadópontokat (3).

A kutatás szerint a kézbesítési lehetőségek közül a vásárlók elsősorban a kiszállítás ára (79 százalék), a gyorsaság (64) és a rugalmasság (61) alapján döntöttek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.