BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hazajárnak a magyarok Németországba

Tíz év alatt 80 százalékkal nőtt a magyar vendégéjszakák száma Németországban, ahol az idén Beethoven születésének 250. évfordulója áll a programkínálat középpontjában.

Sorozatban kilencedszer dőlt meg a külföldi vendégéjszakák számának rekordja Németországban, a 2018-ban mért 87,7 milliós csúcsot ugyanis már a tavaly január–novemberi időszak is túlszárnyalta 2,6 százalékkal – közölte Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) képviselet-vezetője. Kifejtette, hogy Magyarország mint küldőpiac bekerült a top 25-be mintegy 300 ezer érkezéssel és hozzávetőleg 800 ezer vendégéjszakával, az utóbbi tízéves távlatban 80 százalékos növekedésnek felel meg. A szövetségi köztársaságot a magyarok harmada üdülési céllal keresi fel, 54 százalékukat a városlátogatás és a rendezvényturizmus vonzza, 20 százalékuk az üdülőrégiókat veszi célba, 9 százalékuk pedig körutazásra kerekedik fel.

Egyre hangsúlyosabb Németországban a természetturizmus és az aktív pihenés – ismertette a DZT képviselet-vezetője. Ez a szegmens bátran támaszkodhat 104 természeti park, 16 nemzeti park és 16 bioszféra-rezervátum értékeire. A túrázás növekvő népszerűségének a 200 kilométernyi jól kitáblázott túraútvonal az oka, a legkeresettebbek közé pedig a fakorona-útvonalak, a Ranger-ajánlatok, a zarándokutak, a csillagparkok és a gasztronómiai túrák tartoznak. Emellett a kerékpározás is egyre felkapottabb, ami nem csoda, hiszen 70 ezer kilométernyi bicikliút és több mint száz tematikus útvonal áll rendelkezésre. De aki két keréken keresné fel a borászatokat, az is széles választékkal találkozhat: 13 szőlőtermesztő régió és több mint 80 ezer bortermelő közül válogathat.

Czeiszing Miklós rávilágított, hogy Németország a kultúra és a zene országa is. Az IPK International felmérése szerint az európaiak 2018-as 183,5 millió kulturális utazása közül 21,8 millió Németországba vezetett. Ezzel Németország 12 százalékos piaci részesedéssel az európai utazók első számú kulturális úti célja, megelőzve Spanyolországot és Franciaországot (10-10 százalék), illetve az Egyesült Királyságot és Olaszországot (9-9 százalék). A tengerentúli országokból egy év alatt mintegy 170 milliószor indultak kulturális utazásra turisták, ebből 3,6 millió irányult Németországba, ami 2 százalékos piaci részesedésnek felel meg.

A kínálatot kulturális sokszínűség jellemzi. Németországban ötszáz színház kínál előadásokat, a világszerte megrendezett opera-előadások harmada ott kerül színpadra. Mindemellett a 6700 németországi múzeum mintegy 15 millió látogatót fogad évente. A németek arra is büszkék, hogy kultúrtörténetük meghatározó hatásait negyvenhat németországi UNESCO-világörökség is alátámasztja. A modern és kreatív Németországról alkotott képet meghatározza a kétszáz divat- és életmódesemény, a street art és a fesztiválok. A csúcsgasztronómiát és a kiemelkedő szolgáltatási színvonalat több mint háromszáz Michelin-csillagos étterem képviseli. Száznál jóval több filmfesztivált rendeznek a filmművészet iránt érdeklődőknek, a mintegy 1600 zenei fesztivál pedig nemzetközi sztárok sorát vonultatja fel.

A DZT az idén a „Discover Beethoven” tematikus kampányt állítja a középpontba a zeneszerző születésének 250. évfordulója alkalmából. A hivatal számos kultúrturisztikai programot szervez Beethoven szülővárosában, Bonnban – akárcsak az ország több más pontján. Egy együttműködési szerződés keretében az oberammergaui passiójátékok szervezőjével ezt a világon egyedülálló kulturális eseményt minden fontos piacon központi témaként kezeli. Emellett kiemelt figyelmet kap a német újraegyesítés harmincadik évfordulója is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.