BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Tesco nyerte a balatoni nyarat

gy. b. | Ezen a nyáron minden hatodik magyar a belföldi nyaralást, azon belül is a Balatont választotta, a legtöbb vásárlót vonzó lánc a Tesco volt, amelyet a SPAR követett 3 százalékkal elmaradva, míg a harmadik helyen az Aldi végzett 5 százalékkal kevesebb látogatóval. A LocSight elemzése a balatoni régió nyolc élelmiszerláncának száz egységét vizsgálta és rangsorolta látogatottság szerint. A kisebb egységekből álló CBA, Coop és Reál együtt a Tesco látogatottságának a 62 százalékát érte el, az egy négyzetméterre jutó vásárlók számában ugyanakkor a SPAR és a Coop teljesített kimagaslóan, harmadik helyen pedig a CBA végzett.

Az elemzés alapján markánsan elkülöníthetők egymástól a balatoni lakosok, valamint a Budapestről vagy más nagyvárosokból érkező nyaralók vásárlási preferenciái. Míg a helyiek az Aldi egységeit részesítették előnyben, addig a budapestiek leginkább a SPAR-okban, az ország más részeiről érkező nyaralók pedig többnyire a Tesco áruházakban vásároltak. Balatonfüreden és Siófokon a Tesco vonzotta a legtöbb vásárlót, míg Fonyódon a Lidl, Szántódon az Aldi nyert. A Coop, a CBA és a Reál a Balaton kisebb településein tudott eredményesen harcba szállni a vásárlókért. Érdekesség, hogy a legtöbb budapesti turista a balatonfüredi Tescóban intézte a bevásárlást.

A forgalom a hét végi délelőttökre, főként a 10 és 13 óra közti időszakokra koncentrálódott. A legkevésbé kedvelt bevásárlási nap pedig a hétfő volt, amikor a vásárlók mindössze 14,6 százaléka látogatta meg az áruházakat. Az élelmiszerláncok látogatottsága június elejétől töretlenül nőtt, a július átlagban 66 százalékkal, az augusztus 80 százalékkal volt erősebb, mint a nyár első hónapja. Szep­temberben viszont csak a júniusi forgalom 73 százalékát mérte a LocSight.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.