Az idén szeptemberig csaknem 7 százalékkal, 18,5 millió hektoliterre csökkent az eladott ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jeges teák mennyisége a tavalyi év első kilenc hónapjához képest – közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség. Bár a harmadik negyedévben nőtt az eladás az április–júniusi időszakhoz képest, egy-két kivételtől eltekintve nem érte el az egy évvel korábbi értékeket. A szövetség a hazai ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók csaknem 80 százalékát képviseli. Tagvállalatai évente mintegy 250 milliárd forint termelési értéket állítanak elő, és közvetlenül négyezer embert foglalkoztatnak Magyarországon.
A természetes ásványvizek forgalma 12 százalékkal, az ízesített vizeké és a szénsavas üdítőitaloké 0,9 százalékkal, a jeges teáké 10 százalékkal csökkent az idei harmadik negyedévben, míg a százszázalékos gyümölcsleveké 0,3 százalékkal, a gyümölcsitaloké 10 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest. Bár az év erősen, 10 százalékos január–márciusi növekedéssel kezdődött a gyártócégeknél, a koronavírus megjelenését követően, a második negyedévben drasztikusan visszaesett az ágazat értékesítése a kereskedelmi egységekben, illetve lényegében lenullázódott a vendéglátóiparban. A pandémia hatására átalakult az értékesítés szerkezete is: a kisebb kiszerelések forgalma jelentősen lecsökkent, a nagyobb, gazdaságosabb kiszerelések iránti kereslet pedig emelkedett. A szövetség a bizonytalan járványügyi helyzet miatt továbbra is úgy látja, hogy az ágazatnak a legoptimistább üzleti forgatókönyv esetén is visszaeséssel kell számolnia az idén.
Elkerülhetetlen
a lejtmenet a
250
milliárd forintos piacon
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.