A Lidl Magyarország a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, ennek során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal csökkenti a hozzáadott só és cukor mennyiségét. A program alapját az adja, hogy

a magyar férfiak az ajánlott napi sómennyiség több mint háromszorosát, míg a nők a bő kétszeresét veszik fel. 

Fotó: Shutterstock

A túlzott hozzáadottcukor-bevitel pedig túlsúly, illetve elhízás kialakulásához vezet, ami a diabétesz kialakulásában kockázati tényezőként jelentkezik. Ezzel összefüggésben innovatív és felelős gazdasági társaságként a német hátterű diszkont hazai leányvállalata folyamatosan törekszik a kiegyensúlyozott étrend támogatására, ami a termékfejlesztési stratégiájának kialakításakor is meghatározó szempont volt. 

Fotó: Shutterstock

A folyamatos optimalizálás eredményeképpen a só esetén a 2019-es 18 tonna megtakarítást 24 tonnára növelték tavaly, míg a cukornál ez 196,3 tonnáról 335,8 tonnára nőtt, az ízélmény befolyásolása nélkül – hívta fel a figyelmet Tőzsér Judit, a Lidl vállalati kommunikációs vezetője. Hangsúlyozta, hogy a magyar emberek egészségének támogatása az élelmiszer-kiskereskedelmi lánc stratégiájának egyik alappillére. Akciós újságjában a Lidl immár külön felületet szentel arra, hogy edukálja a fogyasztókat. Az áruházlánc a további fejlesztések révén arra is törekszik, hogy minél több terméke, minél nagyobb arányban tartalmazzon 

természetes összetevőket, tartósítószerek, ízfokozók, adalékanyagok, valamint színezékek hozzáadása nélkül. 

A mentes termékek megbízható és egyre bővülő kínálatával a speciális táplálkozási igényt követőknek is segítséget nyújt a vállalat.