Megjelent a Magyar Közlönyben a kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló kormányrendelet módosítása. Ebben rögzítették az építési és közlekedési miniszter – eddig az építési és beruházási miniszter – kompetenciáit.
A Lázár János vezette tárcát azért kellett átnevezni, mert a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) megszűnésével a közlekedési terület átkerült az Építési és Beruházási Minisztériumhoz. Ez pedig olyan horderejű változás, amit a tárca nevében is szerepeltetni kívántak.
A mostani rendeletmódosítás értelmében a jövőben Lázár János a kormány közlekedésért felelős tagja. Ez számos területet magában foglal, így a miniszter a közlekedésért való felelőssége keretében előkészíti
- a közlekedés védelmére és biztonságára,
- a közúti, a légi, a vasúti és a vízi közlekedésre,
- a gyorsforgalmi utakra és az utakkal kapcsolatos szabályokra,
- a kombinált árufuvarozásra,
- a közlekedési szolgáltatásokra,
- a nehéz tehergépkocsik közlekedésének korlátozására, a veszélyes áruk szállítására,
- a gépjármű-vezető képzésre,
- a közlekedési szakemberek képzésére, vizsgáztatására és utánképzésére,
- a nemzetközi közúti fuvarozást végző egyes járművek személyzetének vezetési és pihenőidejére,
- a közforgalmú személyszállítási utazási kedvezményekre,
- és a közlekedési ágazatba tartozó létfontosságú rendszerek és létesítmények azonosítására, kijelölésére és védelmére vonatkozó jogszabályokat.
De ez még nem minden,
Lázár János ugyanis a közlekedési hálózati infrastruktúra fejlesztését is irányítja, szervezi és összehangolja, így
a) az általa felügyelt szervezetek útján elvégzi a vasúti létesítmények fejlesztésének stratégiai tervezését,
b) javaslatot készít a kormány részére a vasúti fejlesztések nyomvonalára és általános fejlesztési követelményeire,
c) ellátja a helyközi közösségi közlekedés megrendelésével kapcsolatos feladatokat,
d) ellátja a vasúti pályahálózat fenntartásával kapcsolatos feladatokat, amennyiben azok az általa felügyelt szervezetek kapacitásainak felhasználásával – kiviteli közbeszerzési eljárás lefolytatása nélkül – elvégezhetők,
e) ellátja az ezek finanszírozásával kapcsolatos feladatokat.
A feladatlistának még mindig nincs vége,
a miniszter felel ugyanis Magyarország logisztikai rendszerei fejlesztési irányainak meghatározásáért, ő viszi a műszaki és közlekedési örökség megőrzésével és bemutatásával kapcsolatos kormányzati feladatokat, illetve kidolgozza a közlekedési ágazat infokommunikációs infrastruktúra-fejlesztési javaslatait, valamint szolgáltatási stratégiáját.