BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Óriásit hibázott a Coca-Cola Magyarországon: nem az van a palackban, mint ami a kupakon szerepel – egy vagyont érhet a rossz termék

Gyártási hiba miatt Zero-kupakos Coca-Cola Light termékek jelentek meg a boltok polcain. A gyártó a Világgazdaságnak tisztázta, milyen üdítőt rejt a palack. A leleményesebbek már 50 ezer forintért árulják a félrenyomott kólásflakont.

Nem mindennapi dilemmával találják magukat szembe hónapok óta a kólarajongók. Egy csomagolási hiba miatt ugyanis nem teljesen egyértelmű, hogy light vagy zéró kólát kortyolhatnak azok, akik a Coca-Cola egyik, itthon is népszerű termékét helyezik kosarukba.

kóla, Coca-Cola, Light, Zero, kupak
Balra és középen a rendhagyó Zero-kupakos termék, jobb oldalon a hagyományos csomagolású Coca-Cola Light / Fotó: VG

Huzamosabb ideje találkozhatnak a vásárlók a kereskedelmi láncok polcain a Coca-Cola Light rendhagyó címkéjű változatával: a palackon körbefutó megszokott szürke címke és Light feliratú flakon tetejére fekete, Coca Cola Zero felirattal ellátott kupak került.

A formabontó és ezáltal némileg megtévesztő csomagolással kapcsolatban megkerestük az üdítőital-gyártó óriás hazai leányvállalatát.

Egy hiba következtében a közelmúltban a Coca-Cola Light termékünk 0,5 literes és 1,75 literes PET-kiszereléseire Coca-Cola Zero logóval ellátott fekete csavarzár került

– ismerte el lapunknak a szóban forgó termékeket forgalmazó Coca-Cola Magyarország, akiktől azt is megtudtuk, hogy az érintett üdítőitalokat Magyarországon gyártották.

Zero vagy Light kóla van a palackban?

A kólarajongóknak sem kell tovább kétségek között hányódniuk, a vállalat ugyanis kérdésünkre egyértelművé tette, hogy a PET-csomagolásban Coca-Cola Light szénsavas üdítőital található, az ital összetétele megegyezik a termék címkéjén található összetevőlistával. Felhívták figyelmünket arra is, hogy 

a fekete Coca-Cola Zero-kupak alkalmazása nem befolyásolja a Coca-Cola Light termék megszokott minőségét.

Szerettük volna azt is megtudni, hogy a gyártási hiba mekkora volument érint, erre azonban nem kaptunk választ. A  kóláspalackok nyakán szereplő minőségmegőrzési idő alapján ugyanakkor arra lehet következtetni, hogy a hibát mostanra kijavították a vállalatnál.

A félrenyomott, júliusi lejáratú termékek mellett ugyanis már a hagyományos, szürke Light logós palackok is visszatértek a boltok polcaira, ezeken már egy hónappal későbbi, augusztusi minőségmegőrzési dátum szerepel. 

Mi a különbség a Coca-Cola Light és a Coca-Cola Zero között?

Az alkalmi (koca) kólafogyasztókban persze joggal merülhet fel a kérdés, hogy tulajdonképpen mi is a különbség a két cukormentes termék között. A vállalat honlapja szerint a különbség a finom ízt kialakító édesítőszermixben rejlik. 

A Coca-Cola Zero a Coca-Cola fantasztikus ízét biztosítja számodra nulla cukortartalommal három kalóriamentes édesítőszer: ciklamát, aceszulfám-K és aszpartám segítségével. A Coca-Cola Light az aszpartám és az aceszulfám-K keverékét tartalmazza. Mind a kettő termék alacsony energiatartalmú és cukormentes

– írják.

Az aszpartám használata meglehetősen elterjedt – Európában jelenleg is mintegy 2500 termékben található meg –, miközben egészségre gyakorolt hatásával kapcsolatban egyre növekednek az aggályok, miután több kutatás is kimutatta, hogy rákkeltő lehet. A Foodwatch International szerint a valószínűleg rákkeltő aszpartámot sürgősen be kell tiltani a kontinensen, ennek érdekében februárban petíciót indítottak.

Ötvenezer forintért árulják a gyártási hibás kólásflakont

A gyártási hibában rejlő üzleti lehetőségre a leleményesebbek már rá is ugrottak, egy online apróhirdetési oldalon például már több mint egy hónapja 50 ezer forintért árulják a félrenyomott kupakos félliteres Light kólát.

A ritkaságokat gyűjtők azonban egyelőre nem ugrottak rá az ajánlatra, ami annak tükrében nem is meglepő, hogy cikkünk megjelenésekor még számos áruház polcain elérhető a gyártási hibás csomagolású üdítő mindkét kiszerelése.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.