BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tetszés szerint emelheti az árait a Coca-Cola

A vevők simán lenyelték a drágább kólákat is. A Coca-Cola megint felülmúlta örök riválisát, hiszen míg a Pepsi pénzügyi mutatói elmaradtak a várttól, az üdítőital-gyártás atlantai királya még felül is múlta a becsléseket.

A Coca-Cola negyedik negyedéves nyeresége felülmúlta a Wall Street várakozását, mivel a vásárlók a megemelt árakon is megfizették a vállalat üdítő- és energiaitalait, valamint gyümölcsleveit.

Bottles of Coca-Cola.
Tetszés szerint emelheti az árait a Coca-Cola / Fotó: Paul Yeung

Meglepte a piacot a Coca-Cola 

A Coke mellett egyebek között a Sprite, Crush és Minute Maid italokról is ismert atlantai cég korrigált részvényenkénti nyeresége 55 cent volt, miközben az elemzői konszenzus mindössze 52 centre számított. A cég nettó bevételei pedig 11,4 milliárd dollárra nőttek, szemben az elemzők által várt 10,68 milliárd dollárral.

A Coca-Cola részvényei a hírre 3,1 százalékkal emelkedtek a keddi New York-i tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben. A részvények az elmúlt egy évben a hétfői zárásig mintegy 8 százalékkal drágultak, elmaradva az S&P 500 index 21 százalékos erősödésétől ebben az időszakban.

 

Tetszés szerint emelhette árait a cég

A Coca-Cola nagyrészt sértetlenül úszta meg az árérzékeny vásárlók visszafogott költekezését a szupermarketekben. A cég negyedévről negyedévre folyamatosan tornászta fel árait, most pedig közölte, hogy különböző árfekvésű termékeinek árát a negyedik negyedévben átlagosan 9 százalékkal növelte, miközben az értékesített italok mennyisége 2 százalékkal nőtt.
Az egész évre vonatkozóan a Coca-Cola arra számít, hogy az egy részvényre jutó korrigált eredménye várhatóan 2-3 százalékkal nő. Az organikus forgalomnövekedése 6 százalékos lesz, ami elmarad az elemzői várakozások 7,1 százalékos értékétől.
A rivális PepsiCo gyorsjelentése a múlt héten elkeserítette a befektetőit. Mind az éves profit, mind a negyedik negyedéves bevétel elmaradt ugyanis az elemzői várakozásoktól, s különösen a cég legnagyobb, észak-amerikai piacáról érkeztek kedvezőtlen számok, mivel az egészségesebb életmódot és táplálkozást egyre inkább előtérbe helyező fogyasztói szokásokra – úgy tűnik – nem volt a PepsiCónak megfelelő válasza.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.