A futóműgyárnak otthont adó 15,3 ezer négyzetméteres csarnok az OTP Ingatlan Alap és a Panattoni együttműködésében valósult meg, built-to-suit konstrukcióban 7,5 milliárd forintból. Bár a hivatalos átadás csak a napokban történt meg, a prototípus-, és próbagyártás a BMW számára már tavaly ősz óta folyik. Jelenleg a gyártási folyamatok idejének optimalizálásával foglalkoznak.
A gyárban a teljes felfutás után egy óra alatt 35 komplett futómű készül el – ez darabonként 98 másodperces ciklusidőt és óránként két teherautónyi, éves szinten pedig több mint százezer készárut jelent. A két műszakosra tervezett üzem teljes felfutása 2027-re várható, akkor kívánják a létszámot is felfejleszteni 220 főre. A próbagyártás jelenleg is zajlik, amihez mérések is tartoznak, a cél pedig az egyes műveletek ciklusidejének idejének a csökkentése.
Az augusztusban induló sorozatgyártás teljes egészében a megrendelő igényeihez igazodik, mint ahogy a BMW választotta ki azt a 61 beszállítót is, amelyik ellátja alkatrészekkel a ZF Chassis Modules Hungary Kft.-t. Ezek között ott van például a Bosch maklári és a GKN felsőzsolcai gyára is. A magyarországi cég világszerte
A cégnek Magyarországon két telephelye van:
a debreceni gyár mellett Kecskeméten is van egy üzemük, amely a Mercedes gyár bővítése kapcsán kapott lehetőséget futóművek szállítására.
Mindkét helyen elektromos autókhoz gyártják ezeket a fődarabokat. A BMW esetében a teljesen új Neue Klasse modellek épülnek majd a ZF Chassis Modules futóműveire – ezek az x3 és az x4 utódmodelljei lesznek és 2034-ig tervezi a BMW őket gyártani. Kecskeméten pedig a C-Klasse és az E-Klasse utódmodelljeit fogják első és hátsó futóművekkel kiszolgálni.
A ZF Foxconn Chassis Modules a világ negyedik autóipari beszállítójának számító német ZF Friedrichshafen és a világ legnagyobb elektronikai bérgyártójaként számon tartott tajvani Foxconn közös vállalata, amelybe a német cég 27 gyárat és azok árbevételét vitte be, a Foxconn hozománya pedig egymilliárd euró volt. A tulajdoni arány jelenleg 50-50 százalék, a Foxconn további 25 százalékra rendelkezik vételi opcióval – így a tulajdoni viszonyok rövidesen változhatnak.
A Magyarországon évek óta jelen lévő ZF koránt sincs kirobbanó formában – Németországban tízezres nagyságrendű létszámleépítést jelentett be, egri gyárában pedig a korábbi hatvanfős csökkentés után idén 110 embertől kíván megválni. A hazánkban komáromi gyárával ugyancsak jelen lévő Foxconn ezzel szemben tavalyi negyedik negyedévben ötvenéves történetének a legjobbját hozta.
Árbevétele közel 16 százalékkal nőtt, részvényeinek árfolyama 76 százalékot emelkedett.
Igaz, nem autóipari megrendelésekből, és nem is az Iphone-ok gyártásából jön a rekordnövekedés, hanem a mesterséges intelligenciához szükséges csipek előállításából. A ZF-el közös üzlet azonban azt támasztja alá, hogy a Foxconn ezen a területen is versenybe kíván szállni, és nem lehetetlen, hogy igaznak bizonyulnak azok a pletykák, amelyek szerint komplett autók bérgyártására készül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.