Az Európai Bizottság nyár elején alkotott jogszabálytervezetet a repülőgép fedélzetére ingyenesen felvihető poggyászok méretéről. Jelenleg még nincsen kötelező érvényű egységes rendelet az ingyenes kézipoggyász méretét illetően, ám egyes légitársaságok már alkalmazzák a javasolt szabványt. Ez viszont elbizonytalanítja az utazókat, hiszen nem tudni, melyik repülőcégnél pontosan mekkora kézipoggyász vihető fel a fedélzetre – írja az Origo.
Augusztus elejétől változott a Ryanair kézipoggyász-szabályzata: öt centiméterrel 40 × 20 × 30 centiméterre növelték az ingyenesen fedélzetre vihető kézipoggyász méretét. A döntés részben az uniós szabályozás változására vezethető vissza, és hamarosan minden Ryanair-járaton érvényes lesz – tudta meg a portál. A fapados légitársaság bejelentette, hogy néhány hétre lesz szüksége ahhoz, hogy lecserélje és frissítse a reptereken elhelyezett poggyászmérő eszközöket.
Több társaság már az uniós szabványt alkalmazza, de az ingyenes kézipoggyász egységes méreteinek bevezetése még várat magára. Az egyes repülőtársaságok különböző szabályai rendre megkeverik az utazókat, így nem árt tisztában lenni azzal, hol milyen méretű csomagot lehet felvinni a repülő fedélzetére, nehogy pluszköltséggel járjon. Az Origo utánanézett a részleteknek, amelyről itt olvashatnak bővebben.
Bajban a Ryanair: eljárást indított a GVHVersenyfelügyeleti eljárást indított a GVH az egyik legnagyobb fapados légitársasággal szemben. Gyanújuk szerint a Ryanair az online repülőjegy-foglalások során több szempontból is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat. A vállalkozás valószínűsíthetően megtéveszti a fogyasztókat, emellett pszichés nyomásgyakorlással, úgynevezett sötét mintázatokkal tereli a jegyvásárlókat a drágább szolgáltatási csomagok felé. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.