A mogyoródi aszfaltcsík épületeinek, kiszolgálólétesítményeinek rekonstrukciója tavaly kezdődött, és bár a kétéves folyamatnak még csak a felénél tart a kivitelező, a leglátványosabb részek, a főépület és a főlelátó, valamint azok környékének a felújítása érezhetően sokat javított a komfortérzeten. A paddockban közel kétszer annyi hely van, mint korábban, így bár már a Magyar Nagydíj pénteki napján is sokan voltak a „színfalak mögötti” területen, ezúttal jobban eloszlott a tömeg, ami a versenyzők tetszését is elnyerte.
„Szerintem eddig sem mondhattunk, hogy rossz volt itt az infrastruktúra, viszont az új azért sokkal jobb, teljes mértékben F1-es színvonalú. Én eddig sem bántam azt, ami volt, nem vagyok finnyás, amúgy is megvan a saját szobám a csapat motorhome-jában. Viszont a rajongók és a vendéglátás szempontjából mindenképp jó dolog, és ez a legfontosabb” – idézte az MTI tudósítása a világbajnoki pontversenyben második brit Lando Norrist.
Honfitársa, a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton arról beszélt a versenypálya közösségi oldalán, hogy amikor először belépett a paddockba, és meglátta, „sokkolta a látvány”. „Gyönyörű az új épület. Talán tavaly már mondták, hogy felújítják az infrastruktúrát, de azóta erről megfeledkeztem. Igazán nagyszerű, mert ez a pálya pontosan ezt érdemli. Ez azon ikonikus pályák közé tartozik, amelyeknek még nagyon sokáig a versenynaptárban kell lennie” – jelentette ki a Ferrari versenyzője, míg a kétszeres vb-győztes spanyol Fernando Alonso arról beszélt, a Hungaroring „egy történelmi pálya lett modern köntösbe bújtatva”.
„Amikor beléptem, nem ismertem rá a paddockra, ami elképesztő, így egyik évről a másikra. Lenyűgöző, hogy a szervezők mire voltak képesek. Fantasztikus lesz látni az emberekkel teli lelátót a nagydíj előtt, ahogy kihajtunk majd a pályára. Nagyszerű, hogy minden sokkal nagyobb lett, és ez a boxkijáratra is vonatkozik, mert eddig mindig egész szűk volt kihajtani a gyorssávba” – fogalmazott a Nemzeti Sportnak nyilatkozva Esteban Ocon, a futam 2021-es győztese.
A szélesebb, nagyobb paddockban immár kényelmesen elférnek a csapatok és a drukkerek, valamint az istállók bázisainak számító motorhome-ok és a boxok között is van hely: eddig a főhadiszállások gyakorlatilag az épületből „nőttek ki”, mert csak így fértek el. Megújult a főlelátó és a mögötte kialakított rendezvénytér is, így aztán – igaz, pénteken még közel sem volt telt ház, de – itt is megszűnt a korábbi nagy tömeg, és bár a büféknél, mosdóknál és az istállók relikviáit árusító helyeknél most is hosszú volt a várakozási idő, az emberek kényelmesen tudtak várni a sorukra.
A vendéglátóhelyek nagy része is modern, 21. századi környezetbe költözhetett: ezen a részen gyakorlatilag megszűnt az innen-onnan összeszedett padokról való árusítás, ami szintén vonzóbbá tette a szurkolók számára a szolgáltatásokat. Látványra a rendezvénytér is legalább kétszer akkora, mint korábban, és mosdóból is jóval több – és modernebb – tűnt elérhetőnek, mint egy évvel ezelőtt.
A szurkolók közül szinte minden megkérdezett, visszajáró drukker elégedetten nyilatkozott a változásokról, sokak számára a legnagyobb problémát ugyanakkor egyértelműen Hamilton téli csapatváltása okozta: a sok rajongója „megtartotta” korábbi együttese, a Mercedes relikviáit, ugyanakkor már vásárolt hozzá a Ferrari vörös színeiben pompázó sapkát, pólót, vagy egyéb kiegészítőt.
A felújított Hungaroringet bemutató június 19-i sajtótájékoztatón Gyulay Zsolt úgy fogalmazott: csaknem tíz éve dédelgetett álom teljesül azzal, hogy átvehetik az új épületeket és a megújult infrastruktúrát.
Az eredetileg tervezett 78 milliárd forintos költségvetést nem léptük át, és nem is lehetett túllépni, s büszkék vagyunk arra, hogy a Forma–1-es Magyar Nagydíj egy olyan rendezvény, amely önmagát eltartja. Az elmúlt 15 évből 13-szor a jegybevételekből nyereséges volt a zrt., amelynek a Hungaroring fenntartásához és a versenyszervezéshez nincs szüksége állami támogatásra.
Arról, hogy pontosan milyen fejlesztések valósultak meg, erre a linkre kattintva olvashat részletesen.
Schmidt Ádám sportért felelős államtitkár a sajtóeseményen kiemelte: a Forma–1 Magyar Nagydíj immár negyven éve a leglátogatottabb magyarországi sportesemény, amelyre minden évben több százezer ember jön el nézőként, ráadásul a Hungaroringre látogatók 80 százaléka külföldről érkezik. Az idei futamra már az előző év novemberében elkelt a jegyek jelentős része, ha pedig nemzetgazdasági szempontból tekintünk az eseményre, akkor elmondható, hogy minden, a magyar kormány által biztosított egy forint másfélszeresen térül meg, tavaly például csak a Forma–1-nek köszönhetően 26 milliárd forinttal nőtt a bruttó nemzeti össztermék bevételi oldala.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.