
Hamiltont sokkolta a látvány, Alonsónak és a szurkolóknak is tetszik a felújított Hungaroring
A mogyoródi aszfaltcsík épületeinek, kiszolgálólétesítményeinek rekonstrukciója tavaly kezdődött, és bár a kétéves folyamatnak még csak a felénél tart a kivitelező, a leglátványosabb részek, a főépület és a főlelátó, valamint azok környékének a felújítása érezhetően sokat javított a komfortérzeten. A paddockban közel kétszer annyi hely van, mint korábban, így bár már a Magyar Nagydíj pénteki napján is sokan voltak a „színfalak mögötti” területen, ezúttal jobban eloszlott a tömeg, ami a versenyzők tetszését is elnyerte.

„Szerintem eddig sem mondhattunk, hogy rossz volt itt az infrastruktúra, viszont az új azért sokkal jobb, teljes mértékben F1-es színvonalú. Én eddig sem bántam azt, ami volt, nem vagyok finnyás, amúgy is megvan a saját szobám a csapat motorhome-jában. Viszont a rajongók és a vendéglátás szempontjából mindenképp jó dolog, és ez a legfontosabb” – idézte az MTI tudósítása a világbajnoki pontversenyben második brit Lando Norrist.
Honfitársa, a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton arról beszélt a versenypálya közösségi oldalán, hogy amikor először belépett a paddockba, és meglátta, „sokkolta a látvány”. „Gyönyörű az új épület. Talán tavaly már mondták, hogy felújítják az infrastruktúrát, de azóta erről megfeledkeztem. Igazán nagyszerű, mert ez a pálya pontosan ezt érdemli. Ez azon ikonikus pályák közé tartozik, amelyeknek még nagyon sokáig a versenynaptárban kell lennie” – jelentette ki a Ferrari versenyzője, míg a kétszeres vb-győztes spanyol Fernando Alonso arról beszélt, a Hungaroring „egy történelmi pálya lett modern köntösbe bújtatva”.

„Amikor beléptem, nem ismertem rá a paddockra, ami elképesztő, így egyik évről a másikra. Lenyűgöző, hogy a szervezők mire voltak képesek. Fantasztikus lesz látni az emberekkel teli lelátót a nagydíj előtt, ahogy kihajtunk majd a pályára. Nagyszerű, hogy minden sokkal nagyobb lett, és ez a boxkijáratra is vonatkozik, mert eddig mindig egész szűk volt kihajtani a gyorssávba” – fogalmazott a Nemzeti Sportnak nyilatkozva Esteban Ocon, a futam 2021-es győztese.
A szélesebb, nagyobb paddockban immár kényelmesen elférnek a csapatok és a drukkerek, valamint az istállók bázisainak számító motorhome-ok és a boxok között is van hely: eddig a főhadiszállások gyakorlatilag az épületből „nőttek ki”, mert csak így fértek el. Megújult a főlelátó és a mögötte kialakított rendezvénytér is, így aztán – igaz, pénteken még közel sem volt telt ház, de – itt is megszűnt a korábbi nagy tömeg, és bár a büféknél, mosdóknál és az istállók relikviáit árusító helyeknél most is hosszú volt a várakozási idő, az emberek kényelmesen tudtak várni a sorukra.

A vendéglátóhelyek nagy része is modern, 21. századi környezetbe költözhetett: ezen a részen gyakorlatilag megszűnt az innen-onnan összeszedett padokról való árusítás, ami szintén vonzóbbá tette a szurkolók számára a szolgáltatásokat. Látványra a rendezvénytér is legalább kétszer akkora, mint korábban, és mosdóból is jóval több – és modernebb – tűnt elérhetőnek, mint egy évvel ezelőtt.
A szurkolók közül szinte minden megkérdezett, visszajáró drukker elégedetten nyilatkozott a változásokról, sokak számára a legnagyobb problémát ugyanakkor egyértelműen Hamilton téli csapatváltása okozta: a sok rajongója „megtartotta” korábbi együttese, a Mercedes relikviáit, ugyanakkor már vásárolt hozzá a Ferrari vörös színeiben pompázó sapkát, pólót, vagy egyéb kiegészítőt.

Közel tíz éve dédelgetett álom valósult meg a Hungaroring felújításával
A felújított Hungaroringet bemutató június 19-i sajtótájékoztatón Gyulay Zsolt úgy fogalmazott: csaknem tíz éve dédelgetett álom teljesül azzal, hogy átvehetik az új épületeket és a megújult infrastruktúrát.
Az eredetileg tervezett 78 milliárd forintos költségvetést nem léptük át, és nem is lehetett túllépni, s büszkék vagyunk arra, hogy a Forma–1-es Magyar Nagydíj egy olyan rendezvény, amely önmagát eltartja. Az elmúlt 15 évből 13-szor a jegybevételekből nyereséges volt a zrt., amelynek a Hungaroring fenntartásához és a versenyszervezéshez nincs szüksége állami támogatásra.
Arról, hogy pontosan milyen fejlesztések valósultak meg, erre a linkre kattintva olvashat részletesen.
Évente több százezer nézőt vonz a Magyar Nagydíj, idén is telt házzal számolnak a szervezők
Schmidt Ádám sportért felelős államtitkár a sajtóeseményen kiemelte: a Forma–1 Magyar Nagydíj immár negyven éve a leglátogatottabb magyarországi sportesemény, amelyre minden évben több százezer ember jön el nézőként, ráadásul a Hungaroringre látogatók 80 százaléka külföldről érkezik. Az idei futamra már az előző év novemberében elkelt a jegyek jelentős része, ha pedig nemzetgazdasági szempontból tekintünk az eseményre, akkor elmondható, hogy minden, a magyar kormány által biztosított egy forint másfélszeresen térül meg, tavaly például csak a Forma–1-nek köszönhetően 26 milliárd forinttal nőtt a bruttó nemzeti össztermék bevételi oldala.




