Rendkívül jó számokat tett közzé a Wizz Air a március végén zárult 2017-es üzleti évéről. A befektetők is jól fogadták az adatokat, a londoni tőzsdén délutánra 12 százalékkal 2200 penny, azaz 22 angol font közelébe ment az árfolyam, s 2185 pennyn is kötöttek rá üzletet, ez történelmi csúcsnak számít. Idén eddig 21,6 százalékkal emelkedett a légitársaság kurzusa.
A cég eredménye 27,5 százalékkal 246 millió euróra nőtt az előző üzleti évhez képest. A tisztított profit 0,6 százalékkal 225 millió euróra ment fel. A növekedést az alacsonyabb olajárakkal, a magasabb járatkihasználtsággal és a több utas szállítására alkalmas repülőgépek üzembe állításával magyarázta Váradi József vezérigazgató. A bevétel 10 százalékkal 1,57 milliárd euróra emelkedett, ezzel kissé elmaradt a Bloomberg előzetes konszenzusától, az EBITDAR 22 százalékkal 538 millió euróra, a szabad készpénzállomány pedig 128 millió euróval 774 millióra nőtt. Az idei évre 250-270 millió eurós profitot vár a cég. A jegyeladásokból származó bevétel mérséklődött, ám ezt ellensúlyozta a szolgáltatásokból befolyó összeg és az utasforgalom bővülése. Váradi József felhívta a figyelmet arra, hogy tavaly az eurógyengülés hatásait is kezelniük kellett, miközben a kiadásaik fele dolláralapú. A Brexit miatt a font ereje is csökkent, de ebben a bevételeik csupán 20 százaléka keletkezik.
„A Wizz Air a brit versenytársakkal szemben kedvezőbb helyzetben van, hiszen a font leértékelődése kevésbé érinti a céget, mint a Ryanair vagy az EasyJet esetében. A font gyengülése 17 millió eurós, a teljes bevételhez mérten nagyjából egyszázalékos negatív hatást jelentett, ezt a cég más útvonalain szerzett pluszbevételeivel ellensúlyozni tudta. Pozitívum, hogy a Wizz Air nagy-britanniai forgalma nem csökkent a Brexit ellenére sem” – hívta fel a figyelmet Kovács Bálint, az Equilor elemzője.
A Wizz Air 19 százalékkal 23,8 millióra növelte utasai számát az előző évhez képest, repülőgépeinek száma tizenkettővel hetvenkilencre nőtt. Jövő márciusig újabb tizenkét géppel kilencvenegy darabosra bővül a flotta. Gépeik 90,1 százalékos kihasználtsággal repültek. A légitársaság negyvenkét ország 138 repülőterén volt jelen, 142 ezer járatából 214-et töröltek, elsősorban időjárási okok miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.