A Waberer’s International tegnap közleményben jelezte, hogy megközelítőleg 50 millió euró elsődleges tőkebevonást tervez. Ebből 32 millió eurót a lengyel Link vállalatcsoport megvásárlására fordítanának. Emellett a Mid Europa Partners, valamint a CEE Transport Holding B.V. is elad a birtokában lévő Waberer’s-részvényeiből. (A szállítmányozóvállalat jegyzett tőkéjének 97,2 százaléka a Mid Europa Partners által kezelt alapok tulajdonában van.) A tervek szerint az ügylet után a közkézhányad várhatóan meghaladja majd az 50 százalékot. A kiadott tájékoztatás szerint a kibocsátásra vonatkozó részleteket a Magyar Nemzeti Bank által engedélyezett tájékoztató tartalmazza majd.
A Waberer’s 2015 őszén egyszer már kérvényezte részvényeinek bevezetését a Budapesti Értéktőzsdére, amit az jóvá is hagyott, ám a piaci körülményekre hivatkozva akkor elhalasztották a piacra lépést. Az elmúlt hetekben több olyan nyilatkozat is megjelent, amely alapján várható volt a bejelentés. A piaci szereplők most a konkrétumokat várják.
Már az a hír is pozitívan értékelhető, hogy új részvény jön a Budapesti Értéktőzsdére, ráadásul jó a sztori is, amellyel a fuvarozóvállalat a piacra lép – mondta el a Világgazdaság megkeresésére Tunkli Dániel, a Concorde Értékpapír részvényelemzője. Bár a felvásárlásra kiszemelt Link 427 kamionnal rendelkezik, szemben a Waberer’s több mint 3500-as flottájával, mégis jelentős akvizícióról beszélhetünk. A 32 millió eurós vételár és a várható ügyletről eddig megjelent paraméterek is ígéretesek, amíg azonban a hivatalos prospektus meg nem jelenik a konkrét adatokkal az ajánlati ársávról és a kibocsátásra kerülő részvény mennyiségéről, addig érdemi véleményt nem lehet megfogalmazni – tette hozzá az elemző.
Az iparág az elmúlt időben sokat fejlődött, ettől azonban még egy viszonylag alacsony, 3-5 százalékos profitmarzzsal dolgozó, ciklikus ágazatról beszélünk, amely számos tényezőre érzékenyen reagál. Az olajáron kívül gondolhatunk itt egyebek mellett az európai egységgel kapcsolatos félelmekre is. Utóbbiakat jól érzékelteti, hogy a Waberer’s brit árbevételi kitettsége 8-12 százalék, a Brexittel kapcsolatos fejlemények tehát érezhetően befolyásolják a csoport tevékenységét. Mindezzel együtt a Concorde Értékpapírnál pozitívan tekintenek a várható kibocsátásra, amely újra a hazai tőkepiacra irányítja a befektetők figyelmét nemzetközi szinten is – jelezte Tunkli Dániel.
A lengyel kapcsolat
A Link Lengyelország egyik legnagyobb és leggyorsabban növekvő közúti fuvarozó és szállítmányozó vállalata. A Waberer’s közleménye szerint olyan üzleti modellel rendelkezik, amely nagymértékben kiegészíti a Waberer’sét. A márciusi adatok szerint a Linknek 427 kamionja és 675 vontatója volt, valamint 956 főt foglalkoztatott. Az állomány háromnegyedét a gépjárművezetők adják. A cég Lengyelországban négy, Belgiumban pedig egy telephellyel rendelkezik.
Tíz százalékkal magasabb a profit
A Waberer’s International 2016-ban 9,5 százalékkal 572 millió euróra növelte árbevételét, 10 százalékkal 76 millió euróra az EBITDA-t, nettó adósságállománya az év végén 211 millió euró volt. A cég több mint 3500 kamionnal rendelkezik, így a legnagyobb saját tulajdonú flottával fuvarozó cégnek számít az európai nemzetközi közúti fuvarozási piac komplett rakományok szegmensében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.