Kotroczó Melitta | A budapesti taxik kilométerdíja 280 forintról 300-ra, alapdíja 450-ről 700-ra, percenkénti várakozási díja pedig 70-ről 75 forintra nő a július elsején életbe lépő módosított rendelet szerint. Egy átlagos útra vetítve a tarifa nagyjából 10 százalékkal nő. Nagysága egyébként 2013 óta nem változott.
Az emelésről a Fővárosi Közgyűlés tegnapi ülésén döntöttek. A rendezvényen Sipeki József, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) ipartestületi tagozatának képviselője emlékeztetett, hogy az elmúlt fél évben a BKIK, a fuvarszervező cégek és a taxis-érdekképviseletek folyamatosan tárgyaltak, mire konszenzusra jutottak. A fuvarszervezők felmérése szerint a taxisok 87 százaléka egyetértett a tarifaemeléssel. A lépést Sipeki József szerint az is indokolja, hogy csaknem 400 százalékkal drágultak a taxisok kötelező gépjármű-biztosításai, és költséges az online pénztárgépek bevezetése is. Egyre kevesebben taxiznak, mert egyre kevésbé éri meg.
Az Országos Taxis Szövetség elnöke szerint nem azért egyre nehezebb taxihoz jutni, mert kevesebb lett a taxis, hanem mert a nagy minőségi javulás miatt több lett a fuvar, és az egységesített tarifák miatt az emberek bizalma is visszatért a taxisok iránt. Azt azonban megerősítette, hogy bár nagyobb mértékű tarifaemelést javasoltak, de elfogadták a város vezetőinek döntését, az utasok érdekeit szem előtt tartva. Csupán egy vállalkozás nem értett egyet a tarifaemeléssel a 12 nagy budapesti fuvarszervezőből.
Az ellenzéki képviselők azzal támadták a javaslatot, hogy a fix ár nem fehérítette ki a taxizást, és továbbra is sok a hiéna a piacon. Valódi piacról nem is lehet beszélni rögzített árak mellett, és szerintük az 57 százalékos alapdíjemelés magas.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.