Világgazdaság

A B2C szegmensben erősít a DHL

A DHL Express a légi szállításra fókuszál Magyarországon, ráerősített az innovációra. A cég jól megfér a piacon a Magyar Postával, és igyekszik csökkenteni ökológiai lábnyomát – mondta Bándli Zoltán ügyvezető igazgató.

Hogyan zárta 2018-at a DHL Magyarországon, mi az előző évhez képest történt változások fő oka?

A DHL Express Magyarország Kft. – az előző évekhez hasonlóan – rekordteljesítménnyel zárta 2018-at. Két számjegyű árbevétel-növekedést értünk el, és az operatív profitunk is kimagasló szintű volt. Ugyanakkor a globális és az európai gazdaság az elmúlt év végétől lassuló tendenciát mutat, ez pedig kihatással van a nemzetközi kereskedelemre és a mi tevékenységünkre is.

Mik a társaság legfontosabb idei tervei?

Bár már egyértelmű, hogy az idén kissé lelassul az eddig impulzív, folyamatosan növekvő nemzetközi a DHL eltölkélt célja, hogy ettől függetlenül folytassa az elmúlt évek sikertörténeteit, megtartsa piaci pozícióját, és kimagasló, minőségi szolgáltatást nyújtson az ügyfeleinek. Egy szállítmányozással foglalkozó vállalat számára kritikus pont lehet a fenntartható, környezettudatos fejlődés. A DHL is minimalizálni akarja ökoló­giai lábnyomát. A szervezeten belül indított GoGreen program fő céljaként 2050-re nullára kívánjuk csökkenteni flottánk károsanyag-kibocsátását. Fokozatosan áttérünk az elektromos és/vagy hibrid autókra, külföldön pedig már számos fizikai erővel, tehát áram és üzemanyag nélkül hajtható eszköz is üzemel. Szintén a GoGreen projekt részeként partnereinknek szén-dioxid-mentes szállítást is biztosítunk. Tapasztalatunk szerint növekvő igény van az ilyen jellegű prémium- és értéknövelt szolgáltatásokra.

A cég magyarországi tevékenysége mennyiben tér el a nemzetközi csoportétól?

Globális hálózatként a DHL Express szolgáltatásainak köre nagyon hasonló az egyes országokban. Alapszolgáltatása­ink közül kiemelkedik a légi expressz, ezt tekintjük a fő tevé­kenységünknek. Ugyanakkor a nemzetközi közúti szállítás is nél­külözhetetlen eleme a termékpalettának, és belföldi szolgáltatást is ajánlunk. Természetesen a magyarországi piacnak is megvannak a sajátosságai. Importorientált ország vagyunk, ezért az importáru-forgalomra épülő alap- és kiegészítő szolgáltatások hangsúlyosabb részét képezik a teljes nemzetközi forgalmunknak. Ügyfélkörünk szerteágazó, a termelő és szolgáltató szektorok közül kiemelkedik az elektronikai, technológiai és az autóipari szegmens.

Mekkora a DHL magyarországi piaci részesedése azokon a szolgáltatási területeken, ahol aktív?

Szolgáltatásaink közül a légi szállításon van a hangsúly, és ebben a DHL töretlenül piacvezető Magyarországon. Az elmúlt években a vezető pozíciónk tovább erősödött, és ezt a trendet szeretnénk hosszú távon is fenntartani.

Melyek a társaság Magyarországon legnagyobb árbevételt, legnagyobb hasznot hozó szolgáltatásai, és melyek lehetnek a fő fejlődési irányok?

A B2B értékesítésen belül a légi expressz és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások alkotják az árbevételünk és profitunk legjelentősebb részét. A B2B mellett egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk a B2C szegmensre, mert a nemzetközi e-kereskedelem növekedése egyre több új lehetőséget kínál számunkra. Az innováció stratégiai fontosságú számunkra, fejlesztéseink abban segítenek, hogy a helyi és nemzetközi piacvezető pozíciónkat ne csak fenntartsuk, hanem tovább erősítsük. Kínában például az idén elsőként vezettük be a kézbesítést okosdrónnal, de sorolhatnék más innovációs kezdeményezéseket is.

Van olyan terület, amelyről kivonult vagy ki fog vonulni a társaság?

Hosszú távú stratégia mentén haladunk előre, amelynek alapja a vállalat helyi és nemzetközi eredményességének növelése. Szolgáltatási palettánk ennek megfelelően alakul a jövőben is.

A DHL ki tudja szorítani vagy kiszorította már a Magyar Postát egyes területekről?

A kínált szolgáltatások különbözőségéből fakadóan nem feltétlenül egyezik a két vállalat ügyfélköre. A magyar piac helyzeténél fogva jól megfér egymás mellett az állami posta és a DHL Express.

Csökkenést mutat a barométer

A DHL Global Trade Barometer (globális kereskedelmi barométer) szerint romlanak a globális kereskedelmi tendenciák a magánszektorban uralkodó negatív hangulat miatt. A Brexit megoldatlansága ellenére az Egyesült Királyság kilátásai jobbak, de pozitívak Németországé és Indiáé is. Az Egyesült Államok és Kína kereskedelmi volumene jelentősen csökken. A 2018 januárjában bevezetett barométer most először jelzi a enyhe csökkenését a következő három hónapra. Az index új értéke 8 pontos csökkenéssel 48 pont lett.

 

Ezek is érdekelhetik