Hogyan zárta 2018-at a DHL Magyarországon, mi az előző évhez képest történt változások fő oka?
A DHL Express Magyarország Kft. – az előző évekhez hasonlóan – rekordteljesítménnyel zárta 2018-at. Két számjegyű árbevétel-növekedést értünk el, és az operatív profitunk is kimagasló szintű volt. Ugyanakkor a globális és az európai gazdaság az elmúlt év végétől lassuló tendenciát mutat, ez pedig kihatással van a nemzetközi kereskedelemre és a mi tevékenységünkre is.
Mik a társaság legfontosabb idei tervei?
Bár már egyértelmű, hogy az idén kissé lelassul az eddig impulzív, folyamatosan növekvő nemzetközi kereskedelem, a DHL eltölkélt célja, hogy ettől függetlenül folytassa az elmúlt évek sikertörténeteit, megtartsa piaci pozícióját, és kimagasló, minőségi szolgáltatást nyújtson az ügyfeleinek. Egy szállítmányozással foglalkozó vállalat számára kritikus pont lehet a fenntartható, környezettudatos fejlődés. A DHL is minimalizálni akarja ökológiai lábnyomát. A szervezeten belül indított GoGreen program fő céljaként 2050-re nullára kívánjuk csökkenteni flottánk károsanyag-kibocsátását. Fokozatosan áttérünk az elektromos és/vagy hibrid autókra, külföldön pedig már számos fizikai erővel, tehát áram és üzemanyag nélkül hajtható eszköz is üzemel. Szintén a GoGreen projekt részeként partnereinknek szén-dioxid-mentes szállítást is biztosítunk. Tapasztalatunk szerint növekvő igény van az ilyen jellegű prémium- és értéknövelt szolgáltatásokra.
A cég magyarországi tevékenysége mennyiben tér el a nemzetközi csoportétól?
Globális hálózatként a DHL Express szolgáltatásainak köre nagyon hasonló az egyes országokban. Alapszolgáltatásaink közül kiemelkedik a légi expressz, ezt tekintjük a fő tevékenységünknek. Ugyanakkor a nemzetközi közúti szállítás is nélkülözhetetlen eleme a termékpalettának, és belföldi szolgáltatást is ajánlunk. Természetesen a magyarországi piacnak is megvannak a sajátosságai. Importorientált ország vagyunk, ezért az importáru-forgalomra épülő alap- és kiegészítő szolgáltatások hangsúlyosabb részét képezik a teljes nemzetközi forgalmunknak. Ügyfélkörünk szerteágazó, a termelő és szolgáltató szektorok közül kiemelkedik az elektronikai, technológiai és az autóipari szegmens.
Mekkora a DHL magyarországi piaci részesedése azokon a szolgáltatási területeken, ahol aktív?
Szolgáltatásaink közül a légi szállításon van a hangsúly, és ebben a DHL töretlenül piacvezető Magyarországon. Az elmúlt években a vezető pozíciónk tovább erősödött, és ezt a trendet szeretnénk hosszú távon is fenntartani.
Melyek a társaság Magyarországon legnagyobb árbevételt, legnagyobb hasznot hozó szolgáltatásai, és melyek lehetnek a fő fejlődési irányok?
A B2B értékesítésen belül a légi expressz és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások alkotják az árbevételünk és profitunk legjelentősebb részét. A B2B mellett egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk a B2C szegmensre, mert a nemzetközi e-kereskedelem növekedése egyre több új lehetőséget kínál számunkra. Az innováció stratégiai fontosságú számunkra, fejlesztéseink abban segítenek, hogy a helyi és nemzetközi piacvezető pozíciónkat ne csak fenntartsuk, hanem tovább erősítsük. Kínában például az idén elsőként vezettük be a kézbesítést okosdrónnal, de sorolhatnék más innovációs kezdeményezéseket is.
Van olyan terület, amelyről kivonult vagy ki fog vonulni a társaság?
Hosszú távú stratégia mentén haladunk előre, amelynek alapja a vállalat helyi és nemzetközi eredményességének növelése. Szolgáltatási palettánk ennek megfelelően alakul a jövőben is.
A DHL ki tudja szorítani vagy kiszorította már a Magyar Postát egyes területekről?
A kínált szolgáltatások különbözőségéből fakadóan nem feltétlenül egyezik a két vállalat ügyfélköre. A magyar piac helyzeténél fogva jól megfér egymás mellett az állami posta és a DHL Express.
Csökkenést mutat a barométer
A DHL Global Trade Barometer (globális kereskedelmi barométer) szerint romlanak a globális kereskedelmi tendenciák a magánszektorban uralkodó negatív hangulat miatt. A Brexit megoldatlansága ellenére az Egyesült Királyság kilátásai jobbak, de pozitívak Németországé és Indiáé is. Az Egyesült Államok és Kína kereskedelmi volumene jelentősen csökken. A 2018 januárjában bevezetett barométer most először jelzi a világkereskedelem enyhe csökkenését a következő három hónapra. Az index új értéke 8 pontos csökkenéssel 48 pont lett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.