BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Távoli még az e-taxi

Latyák Balázs | A Bolt alkalmazásában egyes piacokon, például Franciaországban és Észtországban már külön kategóriaként rendelhető elektromos autó, máshol elektromos rollerek is. Az a célunk, hogy e kategóriákat egyre több piacra kiterjesszük – közölte a Világgazdaság megkeresésére a Taxifyként piacra lépő, de a nevét azóta megváltoztató, nagy fuvarmegosztó cég, amely a magyarországi terveiről konkrét tájékoztatást adott, de sejthető, hogy az elektromos autókra vonatkozó innovációja nem áll meg az országhatáron. Ráadásul e lehetőség fölött vélhetően a többi taxitársaság sem huny szemet.

Kérdés, hogyan hatna az e-autók esetleges bevezetése a gyakran egyéni vállalkozóként tevékenykedő sofőrök költségeire. A taxisok kiadásai ugyanis már így is magasak, egy autó és egy vállalkozás fenntartási költsége havi 320 ezer forint – értesült lapunk egy hivatásos taxisofőrtől. Az összeg legnagyobb tételeit a szolgáltató cégnek fizetendő tagdíj (90–110 ezer forint), az üzemanyagköltség (100–150 ezer forint) és az egyéni vállalkozói költségek (50–70 ezer forint) adják. Számos kisebb tétel is akad, ilyen a havonta mintegy 25 ezer forintos kötelező biztosítás, a nagyjából 15 ezer forintos casco, az átlagosan 3 ezer forintba kerülő járműtisztítás vagy a havi 20 ezer forintos szervizdíj. Nem elhanyagolhatók az évente egyszer felmerülő költségek sem, a legnagyobb kiadás a sofőrök szakvizsgája

(83 ezer forint). E költségek cégenként változhatnak, de nem valószínű, hogy nagyok lennének az eltérések.

A taxiflották elektromosra cserélése ugyan még távolinak tűnik, egyes szakértők szerint azonban nem árt felkészülniük a szolgáltatóknak és a sofőröknek az innovációval járó pluszkiadásokra. Ezzel kapcsolatban a Bolt hangsúlyozta: a mindenkori működésüket úgy határozzák meg, hogy abban egyértelmű partnerség, a win-win modell valósuljon meg.

Üzemanyagra havi

100–150

ezer forintot költ egy taxis

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.