BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bevált az új kínai szállítási útvonal

Heti közel negyven vonat közlekedik a legnagyobb európai vasúti kikötőnek otthont adó Hamburg és a kínai tartományok között, de a bővülés folyamatos: már Hszücsouból is érkeznek irányvonatok fogyasztási cikkekkel és építőipari gépekkel megrakodva.

A hamburgi kikötő korábban is az egyik fő végpontja volt a Kína és Németország közötti vasúti szállításoknak, e pozí­ció­ja azonban egyre erősebb: tavaly novemberben újabb összeköttetés létesült Hamburg és Hszücsou között. A mintegy hárommillió lakosú Csiangszu tartományban lévő kelet-kínai város jelentős közlekedési csomópont. Számos nagy sebességű vonal végpontja – ott találkozik például a Peking–Sanghaj és a Lienjünkang–Lancsou vonal –, a csatornákon keresztül pedig hozzáfér a keleti parti kikötők árujához. Csiangszu egyben fontos építőipari gépgyártó központ, az ott működő XCMG csoport a maga nemében a világon az ötödik legnagyobb, termékei részben az általa gyártott vonatokon jutnak el a megrendelőkhöz.

Az eddigi szállítások sikere alapján a hamburgi kikötő üzemeltetője a Hszücsouból érkező vonatok számának további növekedésére számít. A Xuzhou-Europe Railway Expressnek már hat szerelvényét fogadta, és még erre a hónapra további kettővel kalkulál. Közleményük szerint az első vonat még tavaly novemberben befutott. Útja Oroszországon és Lengyelországon át vezetett, az általa szállított konténerekben lévő árut azóta a földrész számos pontjára juttatták el. Hamburg és húsz kínai város között az elmúlt években összesen 232 szállítási kapcsolat létesült, a kikötő forgalma Kínával tavaly legalább 7 százalékkal nőtt. Emögött 107 ezer konténernyi áru továbbítása áll. Heti csaknem 40 vonat közlekedik a legnagyobb európai vasúti kikötőnek otthont adó Hanza-város és a kínai tartományok között. „Az új selyemút fontos kiegészítője a Kína és Németország közötti vízi szállításoknak” – idézi a közlemény Axel Matternt, a Port of Hamburg marketingrészlegének társ-vezérigazgatóját.

Eközben bővül az átrakás is a vonal távol-keleti részén: a Xuzhou Huaihai nemzetközi szárazföldi „kikötőben” a tavalyi első tizenegy hónapban vonatra rakodott áru mennyisége 56 százalékkal, 24,190 millió konténerre emelkedett. Egyik termináljáról például 18 nap alatt fut be az áru Hamburgba. Hszücsouból csak a múlt évben 300 vonatnyi használati tárgy és építőgép érkezett Európába, a feladók között volt a Xugong, a Liebherr, a Hitachi és a CAT cég is. Egy irányvonat jellemzően 94 konténert szállít, és közel 470 tonna tömegű. A forgalomtól függően átlagosan 15 nap alatt teszi meg a több mint hatezer kilométeres utat.

Speciális teherhajó futott be Dél-Koreából

Tavaly összesen 126,3 millió tonna tengeri árut rakodtak át a hamburgi kikötőben, 7,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kezelt konténerek 8,5 millió TEU-s (egységkonténeres) száma 7,9 százalékos csökkenést tükröz. A befutó hajók érdekességeit is számon tartó kikötőtársaság jelezte: egyik terminálja a napokban fogadta a dél-koreai Hyundai Merchant Marine hajógyár új építésű, nyolc példányból álló teherhajó-sorozatából az elsőt, a HMM Nurit. A jármű 16 010 egységkonténer továbbítására alkalmas. A rajta szállított áru hőmérséklete szabályozható. A hajó hossza 366, szélessége 51 méter, és alkalmas a közlekedésre az új Panama-csatornán is. Eredetileg az Ázsia és Európa közötti utakra fejlesztették ki. | VG

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.