A Ford Motor élén májusban Mark Fieldset váltó Jim Hackett első fontos döntéseként áthelyezteti a Focus modellek gyártását Mexikóból Kínába. Ezzel alapból félmilliárd dollárt takarít meg, mert csak a már működő csungcsingi üzemét kell majd felszerelnie, a mexikói Hermosillóban lévőt nem. Az amerikai szemmel fapadosnak számító, olcsó Focust a michigani Wayne-ben gyártják 2018 közepéig, akkortól telepítik át a termeléshez szükséges eszközöket Kínába. A wayne-i üzemben pedig magas haszonkulccsal értékesíthető városi terepjárókat (Bronco) és kisteherautókat (Ranger) készítenek majd – luxuskivitelben. E két kategória teszi ki ma már az amerikai autóforgalomnak több mint a felét. Donald Trump elnököt pedig azzal nyugtatják, hogy amerikai munkahelyek emiatt nem szűnnek meg, igaz, nem is keletkeznek. Emellett 900 millió dollárért korszerűsítik a Kentuckyban lévő üzemet, ahol az új Lincoln Navigatort és az Expeditiont gyártják majd. A Fordnak még a kilátásba helyezett 30 százalékos amerikai büntetőadó mellett is jobban megéri a kínai gyártás – írja a Reuters. Kína a világ legnagyobb gyártó- és felvevőpiaca is egyben, a Ford a helyi gyártás mellett exportál is ide, az idén 80 ezer autót – zömmel új Lincoln Navigatort – szállít a távol-keleti országba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.