Kotroczó Melitta | Visszatérhetnek a hat-nyolc évvel ezelőtti online vásárlási szokások a koronavírus után, és ismét a nagy, 50–90 százalékos árengedményes ajánlatokat kereshetik a vevők – mondta a Világgazdaságnak Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád alapító-ügyvezetője. Emlékeztetett, hogy a 2000-es évek elején a magas munkanélküliség és az alacsonyabb bérek mellett a tudatos vásárlás, az akciók keresése volt a meghatározó, ez azonban 2017-re megszűnt, azóta a vevők a 60 százalékosnál nagyobb árengedményeknél fenntartásokkal kezelik a termék vagy a szolgáltatás minőségét, ezért is váltott stratégiát a Bónusz Brigád. A kuponozás teljesen beépült az e-kereskedelembe, ezért a honlapot már nem is kuponos oldalként, hanem online piactérként definiálja a szakma, holott alapvető változás nem történt a működésében, azt leszámítva, hogy elsődlegesen nem nagy kedvezményekkel szereznek vásárlókat, hanem egyfajta közvetítő szerepet töltenek be.
A magyarországi online kuponos kereskedelem 2010 őszén indult a Bónusz Brigáddal – mondta lapunknak Madár Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója. Az alacsony belépési küszöb révén a következő évben már több mint hatvan kuponos weboldal működött az országban. Az évtized második felére azonban konszolidálódott a piac, mivel a hirdető partnerek egyre inkább a nagy elérést biztosító, piacvezető szereplők oldalaira irányították a jelenlétüket. Hozzátette: mostanra kategóriafüggetlen, széles kínálattal rendelkező, ismert szereplőként csak a Bónusz Brigád maradt talpon, viszont a mai napig üzemel sok speciális kuponos oldal is. A legnagyobb piaci verseny az utazási szolgáltatások területén van. A GKI Digital kutatása szerint az online kuponos piac 2011-ben 3,5 milliárd forint közvetített forgalmat generált, 2014-ben átlépte a 10 milliárdos értékhatárt, tavaly pedig 14,5 milliárd forint volt a piac közvetített forgalma. Ez alatt az idő alatt a vásárlók száma is megugrott, 2020 elején elérte a 3,3 milliót, közülük 1,6 millióan vásároltak kuponos oldalon is.
A látogatók 70 százaléka inspirálódni jön az oldalra, csak 30 százalék tudja pontosan, hogy mit keres – állapította meg Kaprinay Zoltán. A cég forgalma 95 százalékkal esett vissza a napokban, három-négy nehéz hónappal számol a vezetés. Tizenegyezer partnerükkel együtt a túlélésre összpontosítanak, meghosszabbították a bónuszok beváltási idejét, felépítettek egy „maradj otthon” tematikát, amelyben ételkiszállító éttermeket, működő szolgáltatásokat, valamint különböző termékeket kínálnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.