A befektetők Magyarországra csábítására, illetve az ország imázsának javítására törekvő állami intézmények költik el a legtöbb pénzt hirdetésekre külföldi lapokban. A sorban a második helyt foglalják el a nagyvállalatok hirdetései, amelyek általában a részvényeseket tájékoztató céges hírek -- mondta Hetényi László, a hirdetésszervezéssel foglalkozó Ad-Box Kft. ügyvezető igazgatója. A kereskedelmi bankok külföldi hirdetési kedvének, majd a privatizációs tenderfelhívások számának csökkenése után a kisrészvényesek iránti kommunikáció mellett a bizalomgerjesztő-figyelemfelkeltő hirdetések jellemzőek a magyarországi vállalatok külföldi hirdetéseire, de előfordul, hogy valamely cég negyedéves jelentéseit teszi közzé, szintén imázsjavító céllal -- összegezte tapasztalatait a Financial Times magyarországi képviselője. Sáringer Tibor elmondta: a lapban minden év novemberében megjelenik egy Magyarország-melléklet is, s ebben általában a külföldi partnereket kereső cégek vásárolnak reklámfelületeket.
Egészen más gyakorlat jellemzi a Népszabadság hirdetésszervezését, amely németországi tulajdonosának magazinjait kínálja. Ezekben a lapokban elsősorban az üdültetéssel és a Balaton környéki ingatlanok közvetítésével foglalkozó vállalkozások vásárolnak hirdetési felületeket.
Nagyon ritkán fordul elő, hogy egy magyarországi megrendelő cége termékeit próbálja meg népszerűsíteni külföldi újságokban. Ennek -- az Ad-Box ügyvezetője szerint -- az az oka, hogy a kis- és közepes nagyságú vállalatoknak erre nincs pénzük, míg a Magyarországon jelen lévő multinacionális társaságok általában anyacégeiken keresztül intézik termékeik reklámozását.
A nagy külföldi lapokkal -- például Newsweek, Handelsblatt -- kapcsolatban álló Ad-Box Kft.-nél a magyarországi megrendelők évente 400-500 millió forint értékű külföldi hirdetést vásárolnak, ami -- a cég ügyvezető igazgatója szerint -- viszonylag kevés reklámfelület megvásárlására elég, mert a gyakran többmilliós példányszámban megjelenő, jól behatárolható olvasóközönséget a hátuk mögött tudó lapok hirdetési tarifái a hazai árak 8-10-szeresét is elérik. Például egy egész oldalas hirdetés ára az 1,9 millió példányban megjelenő Wall Street Journalban 150 ezer dollár.
Az Ad-Box ügyvezető igazgatója szerint a rendkívül magas árak ellenére többször előfordult már, hogy állami megrendelők óriási összeget költöttek el hirdetésekre fölöslegesen, mert egy-egy, hirdetési kedvezményeket kínáló akció csábításának engedve ismerethiányból olyan lapokban vásároltak nagy értékű reklámfelületeket, amelyekben a hirdetések az olvasótábor jellege vagy a médium nem megfelelő színvonala miatt nem érhették el célközönségüket.
A multik anyacégeiken keresztül reklámozzák magukat Az állami intézmények költik el a legtöbb pénzt külföldi hirdetésekre, de a részvényeseik tájékoztatása vagy befektetők keresése céljából jelentős értékben vásárolnak magánvállalatok is hirdetési felületeket külföldi lapokban. A magyarországi hirdetők lehetőségeit korlátozza, hogy a világszerte ismert médiumok hirdetési tarifái a hazai árak legalább nyolc-tízszeresére tehetők. Németh I. Gergely-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.