Döntés nélkül ért véget az SAirGroup igazgatótanácsi és felügyelőbizottsági ülése. Így nyitva maradt, hogy a csoport megválik-e a legfontosabb üzletágától, a légi személy- és teherszállítást végző, egyébként rossz eredményt elért Swissair légiforgalmi vállalattól.
A szakértői becslések szerint azért fontolgatták vagy fontolgatják a légitársaság eladását, hogy ezáltal még inkább összpontosíthassanak a felfutó teherszállításra, illetve a szállodai ágazatra.
Eric Honegger, a csoport elnöke hangsúlyozta: "A Swissair eladása nem volt és most sincs napirenden." Elemzők mindazonáltal nem tartják valószínűnek, hogy sokáig lebegtessék a kérdést, mert a Swissair vezette nemzetközi légiszövetség, a 11 tagú Qualiflyer egyáltalán nem olyan hatékony és kiterjedt, mint a globális hálózatokat működtető másik négy csoportosulás.
Egyesek nem tartják kizártnak, hogy a Swissair végül felhagy a Qualiflyer-tagokban lévő részesedés növelésével, s ehelyett az American Airlinesszal, s rajta keresztül a Oneworld szövetséggel fonja szorosabbra a szálakat.
A Swissair vezérigazgatója, Philippe Bruggiser ugyancsak igen erőteljesen ellenzi a vállalat eladását, de még az eddigi stratégia felülvizsgálatától is elzárkózik. Ám azt ő sem hagyhatja figyelmen kívül, hogy az izmos dollár és az eget ostromló üzemanyagárak miatt az SAirGroup-ernyő alatt megbúvó kisebb európai légitársaságok nyeresége hihetetlenül megcsappant. Főleg a csaknem 78 százalékban svájci kézben lévő Sabena és három kisebb cég rontja az SAirGroup összteljesítményét.
Ilyen körülmények között a nemzetközi sajtó több lehetséges vevőről is tudni vél. Egyebek között a Lufthansa, a British Airways és az Alitalia neve is szerepel a lapokban. Utóbbit tartják a szakmailag legmegalapozottabb "jelöltnek", mivel az olaszok már évek óta igyekeznek valamelyik nemzetközi szövetséghez csatlakozni. A becslések szerint azonban az olaszok nem vevőként, hanem célpontként jöhetnek szóba. A Swissair kezdetben akár ötszázalékos részt is vásárolhat az Alitaliából, majd később további 4-8 százalékkal növelheti ezt. Az ügyletet hátráltatja, hogy az olaszok az Air France-szal is tárgyalnak egy lehetséges szövetségről.
Az SAirGroupnak dolgozó szakértők szerint a csoport három lehetséges döntés közül választhat. Az egyik a Qualiflyer megerősítése úgy, hogy tovább növelik az egyes légitársaságokban felhalmozott részesedést, illetve más cégekben is részesedéshez jutnak. Ebben az esetben az Alitalia és a Malaysian Airlines részvényeiből vásárolnának, ám ehhez igen sok pénz kell. A másik módozat szerint teljesen felülvizsgáltatják a stratégiát, mint tizenkét évvel ezelőtt. A harmadik változat pedig az, hogy úgymond "beengedik" a British Airwayst vagy az Air France-t a tulajdonosok közé. Utóbbi két esetben azonban nem csak a Swissair márkanév csorbul, hanem csökken a zürichi repülőtér nemzetközi csomóponti jelentősége, s ezáltal elesnek több teherüzlettől is.
A kisebb európai légivállalatok életében tehát nagy változást hozhat a svájci csoport készülő döntése. Különösen a francia, a brit és az ír olcsó légitársaságok figyelik árgus szemmel a Swissair körüli fejleményeket. Nem akar lemaradni azonban a spanyol Iberia sem, a hét közepén ugyanis közölte: megvenné a British Airways által alapított és piacra dobott Go légitársaságot, s szemet vetett a KLM Buzz nevű cégére is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.