BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Közös gyár Kelet-Európában

Miközben a FIAT és a PSA-csoport szorosabbra fűzi együttműködését, az utóbbi már a Toyotával is tárgyalásokat folytat egy Kelet-Európában közösen létrehozandó gyárról.

Roberto Testore, a FIAT Auto vezérigazgatója és Jean-Martin Folz, a PSA Peugeot/Citroen-csoport elnöke a közelmúltban együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá a kishaszonjárművek és az egyterűek technikai fejlesztésével és gyártásával kapcsolatban. A kishaszongépjárművek gyártása terén folytatott 20 évnyi sikeres együttműködés után a két társaság eldöntötte, hogy kapcsolatuk következő fázisában az első lépés egy új haszongépjármű tervének elkészítése lesz.
Az együttműködés megkezdése óta a két cég közösen gyártott haszongépjárműveinek száma elérte a 3,3 milliót, az egyterűeké pedig a 400 ezret. Ezekből 3 milliót Olaszországban, a Val di Sangró-i gyárban (1981 óta) és 1994-től kezdődően 700 ezret a franciaországi valenciennes-i gyárban készítettek.
Az együttműködési megállapodás lehetővé tette a FIAT-nak és a PSA Peugeot/Citro?n-csoportnak a tervezési és beruházási költségek megosztását és jelentős gazdasági sikerek elérését. Az utóbbi hasonlóra törekszik a Távol-Keleten is.
A Toyota szóvivője megerősítette azt a lapértesülést, hogy a japán cég tárgyalásban áll a PSA Peugeot/Citroen-csoporttal, de részleteket nem közölt.
A Tokio Simbun című lap értesülése szerint a két cég 800-1000 köbcentis változatokban szerelendő, közös alvázú, körülbelül 6000 euróba kerülő kisautók gyártására kíván vegyes vállalatot alapítani 2004 előtt, és a kocsikat "valahol Kelet-Európában" gyártanák. A fő jelölt a japán lap szerint Csehország, Magyarország és Lengyelország. Évi 400 ezres szériára gondolnak az újság szerint.
A Toyotának már van kapcsolata a Peugeot-val: egyes kisautói számára a francia vállalat szállít motorokat. A mostani tárgyalásokban részt vesz a Toyota kisautókra és szállítójárművekre szakosodott leányvállalata, a Daihatsu is -- írta a Tokio Simbun.
A Toyotának eddig csak az amerikai General Motorsszal volt vegyesvállalati megállapodása, ugyancsak kis személyautók és kisteherautók kaliforniai gyártására. Ezenkívül a japán cég és a General Motors megállapodott az energiatakarékos és környezetbarát járművek, azaz energiacellával felszerelt, illetve elektromos autók közös fejlesztésében is.
A Toyota már többször jelezte, hogy ezekkel a célzott együttműködésekkel tökéletesen elégedett, és meg kívánja őrizni teljes függetlenségét. Szakmai elemzők szerint a Renault és a Nissan tőketársítással is járó együttműködése komolyan befolyásolta a Peugeot döntését a Toyotával való új tárgyalások megkezdését illetően.

Miközben a FIAT és a PSA-csoport szorosabbra fűzi együttműködését, az utóbbi már a Toyotával is tárgyalásokat folytat egy Kelet-Európában közösen létrehozandó gyárról. VG-összefoglaló-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek