Aktivizálta magát az MTE
A magyar cégek által interneten közölt tartalmak önszabályozásáért létrehozott MTE az Országos Választási Irodával egyeztetve saját kódexet dolgozott ki a választásokra. A tagok szerint a kódex betartásával a jövő évi választások előtti és alatti internetes médiatevékenység problémamentes lesz. A cégek internetes környezetben újraértelmezik például a kampánycsendet és a közvélemény-kutatások közzétételét.
Szerződést készített elő az MTE az Artisjusszal is a szerzői és szomszédos jogok kezelését illetően. A hivatal legitim érdekképviseletnek ismeri el az egyesületet, melyet ezentúl bevon a szerzői jogdíjak meghatározásába is. A megállapodás az Egyesült Államokban elfogadott és európai uniós ajánlásban is szereplő megoldást alkalmaz. E szerint szerzői jogsértés észrevétele esetén az internetes taratalomszolgáltató vagy bizonyítja igazát, vagy a kérdéses anyag hozzáférését megszünteti. Cserébe minden jogkövetkezmény alól mentesül.
A nemrég hivatalosan is bejegyzett egyesületnek az alapító Origo és Index mellett tagja lett a Korridor, az Econet.hu, a Népszabadság Online és a HVG Online, illetve hamarosan csatlakozhat a Terminal, a Stop!, az MTI, a Napi Online és az RTL Klub is.
A szervezet képviselői tárgyaltak a Miniszterelnöki Hivatal informatikai kormánybiztosságával is, és megállapodtak az internetes jogi szabályozás előkészítésében való részvételről. Az MTE internetes reklámokra vonatkozó ajánlásait az Önszabályozó Reklámtestülettel kötött megállapodás keretében bevették a Reklámetikai kódexbe. A tagok célja és üzleti érdeke, hogy az elektronikus reklámokat a hagyományoshoz hasonlóan szabályozottá tegyék.


